La proposta de concerts de la Casa de Cultura per aquest tardor hi tindrà un pes especial la hibridació de gèneres i formats amb propostes que mesclen llenguatges musicals diferents com la cobla i el funk, el jazz amb el flamenc o les musiques electròniques, el pop i la cançó d’autor, entre altres propostes de caràcter més clàssic.
La temporada començarà amb l’estrena del projecte «Funk & Cobla» de la Cobla Bisbal Jove de la Casa de Cultura de la Diputació de Girona el divendres 22 de setembre a les vuit del vespre al pati del centre cultural. Dotze propostes de diferents estils i gèneres de propostes de petit format del panorama musical català.
De la mà de la Cobla Bisbal Jove neix «Funk i cobla», neix un projecte que fusiona el funk amb les sonoritats i instruments característics de la cobla. Així, doncs, aquesta formació oferirà un repertori que recupera els clàssics del funk de Stevie Wonder, James Brown, The Jackson 5, Amy Winehouse, entre d’altres. Combinats amb sardanes versionades al més estil funk, a més d’alguns temes propis composts per alguns dels membres interns de la formació.
La programació inclou dos presentacions de disc. El 29 de setembre el guitarrista i cantautor Hugo Arán presentar Ar, cançons amb sonoritats del folklore llatinoamericà i la música del món o world music, harmonies refinades i lletres íntimes i compromeses. La jove contrabaixista, cantant i compositor Magalí Datzira presentarà el 6 d’octubre a Girona Des de la cuina, un disc amb temes propis amb un segell personal que es basa en el jazz, però que veu d’influències diverses, del funk al pop electrònic, dels sons més intimistes i mediterranis als ritmes urbans.
Per l’escenari de l’Auditori Josep Viader també hi passarà el flamant SenArts Quintet (10 de novembre), una formació gironina guardonada amb el segon premi en el concurs de quintets de vent Carl Nielsen a Copenhaguen l’any 2023, i amb el segon premi en el Xavier Montsalvatge Concurs Internacional de Música de les Corts 2023. Interpretaran un repertori amb peces de Samuel Barber, Paquito D’Rivera i Carl Nielsen.
La música fusió ve representada per dues formacions que posen l’accent en investigar al voltant de la música flamenca. Alba Alsina (15 de desembre) és una jove saxofonista gironina que fusiona els estils flamenc i jazz amb ambients electrònics, a l’espectacle que presentarà a la Casa de Cultura l’artista ha volgut plasmar l’actualitat amb l’essència flamenca i la tradició jazzística, fent una fusió que ara incorpora el ball flamenc amb la bailaora Aina Núñez. Confusión Project (12 de gener) porta a escena un espectacle interpretatiu en el qual la flauta travessera, el piano, el baix elèctric i la percussió tenen tots un paper protagonista i s’intercalen el lideratge, mostrant la rítmica dels diferents pals flamencs.
En l’àmbit de la música clàssica, el públic podrà gaudir d’una proposta homenatge als compositors Enric Granados i Alícia de Larrocha, en la celebració dels cent anys del naixement de la pianista barcelonina (20 d’octubre). El duet Die Zauberflöten (17 de novembre), presentaran un programa amb música original per a dues flautes amb peces de Bach, Mozar, Kuhla, Mendelssohn i Petyrek. El 24 de novembre tindrà lloc un concert amb àries d’òpera acompanyades per l’orgue.
Les entrades (3 €) es poden comprar anticipadament a la pàgina web de la Casa de Cultura (www.casadecultura.cat) i estaran a la venda a la Secretaria, de dilluns a divendres, de 9.30 a 18 hores, i a l’auditori Josep Viader fins a trenta minuts abans de l’inici del concert. Només s’acceptarà pagament amb targeta i es recomana comprar-les anticipadament.