Un total de 13.300 consultes a l’Oficina de Turisme de Ripoll durant l’estiu

Sis de cada deu turistes que visiten Ripoll són de Catalunya i sobretot de Barcelona i la seva àrea metropolitana

Des de l’Oficina de Turisme de Ripoll s’ha fet un recull de les dades que han recopilat al llarg dels mesos de juny, juliol i agost d’aquest 2022. En total, han tingut 13.309 consultes (2.852 al juny, 3.673 al juliol i 7.169 a l’agost). Que el mes d’agost sigui el que hi ha més afluència de turistes a Ripoll es deu al fet que la majoria dels visitants, procedents de Catalunya, realitzen les vacances en aquest període. El juliol ha estat en segona posició, amb un 27% del total de consultes de l’estiu i cal destacar que el mes de juny no ha quedat gaire per sota respecte al mes de juliol amb 2 de cada 10 consultes, gràcies sobretot a l’augment de les visites de grups concertats i d’escoles.

L’estiu d’enguany hi ha hagut un nombre de consultes molt similar respecte a l’estiu de l’any passat, netament superior a l’estiu de l’any 2020 però també inferior a l’estiu de l’any 2019, anterior a la pandèmia.

Perfil dels turistes
Sis de cada deu turistes que visiten Ripoll són de Catalunya i sobretot de Barcelona i la
seva àrea metropolitana, un fet que s’ha esdevingut tots els darrers estius i anys anteriors. Un 16% dels visitants venen de l’estat espanyol, els quals majoritàriament de les comunitats autònomes de Madrid, el País Valencià i el País Basc. A molt poca distància, conformant el 15% dels visitants d’aquest estiu, són procedents del continent europeu, destacant sobretot 2 països: França i Països Baixos. 2 de cada 100 consultes han estat per part de visitants procedents de fora d’Europa, sobretot del continent americà (Estats Units, Mèxic i Colòmbia) i d’Israel. També cal esmentar que 7 de cada 100 consultes han estat de forma no presencial (telèfon,correus electrònics), normalment per part de visitants que demanen informació de Ripoll i voltants abans de realitzar la visita i poder-la planificar. Referent a la franja d’edat dels qui han fet consultes a l’Oficina de Turisme, la predominant ha estat la compresa entre els 45 i 64 anys, essent 6 de cada 10 consultes han estat per part de visitants d’aquesta franja.

Dades del Trenet Turístic
Aquest estiu s’han venut un total de 1.572 tiquets per al Trenet Turístic. Pel que fa a la venda directa des del tren, s’han emès 1.230 tiquets, dels quals 654 han estat per al recorregut Patrimonial i 576 per al Natura. Del Patrimonial, 187 viatges es van fer al juliol i 467 a l’agost, mentre que del Natura 169 van ser al juliol i 407 a l’agost. Del total de viatgers, 103 han estat nens de 12 a 5 anys, mentre que 204 han estat menors de 5 anys.
Pel que fa als paquets turístics que incloïen el viatge amb el Trenet i les entrades al conjunt
monàstic de Santa Maria i al Museu Etnogràfic, se’n van vendre un total de 342, dels quals 260 eren adults i 82 nens/es fins a 12 anys. La venda d’aquest tipus de paquets a l’Oficina de Turisme ha tingut un increment del 21,28% respecte a l’estiu anterior.

Una Aventura en Família
Durant aquest estiu, concretament a finals del mes de juliol, des de l’Àrea de Projecció
Econòmica de l’Ajuntament es va crear un nou reclam turístic per a la nostra població adreçada al segment de visitants familiar i infantil: ‘Una Aventura en Família’. Es tracta d’un recorregut per Ripoll, tant pel centre com per zones menys conegudes pels nostres visitants com seria el per parc de la Devesa i zones verdes, on els participants havien de resoldre a partir d’unes pistes, una endevinalla, alhora que durant l’activitat feien una descoberta de la població de manera divertida. Des de l’Oficina de Turisme s’ha donat el material i l’explicació de l’activitat, ja que era el punt d’inici i finalització d’aquesta.
Aquesta gimcana ha tingut una acollida i valoració molt positives per part de tothom qui hi
ha participat, tant pels infants com pels seus familiars. També hi ha hagut interès i participació per part de famílies de Ripoll. Una mostra de la bona rebuda, és que els 200 fulletons en català es varen esgotar en tres setmanes i se’n van haver de reimprimir 50 més. A banda, veient l’èxit i l’augment de visitants de parla castellana, se’n van imprimir 50 en aquest idioma que també s’han esgotat.