Sis de cada deu consultes ateses a l’Oficina de Reactivació Econòmica de la Garrotxa són per demanar informació o assessorament a l’hora de tramitar ajudes i subvencions per fer front als efectes de la pandèmia. El servei es va posar en marxa ara fa sis mesos, precisament per donar resposta a aquells empresaris i particulars que han vist afectada la seva activitat arran de les restriccions per la covid-19. Durant aquest temps s’han atès més de 300 persones i s’han gestionat més de 320 consultes. Gairebé la meitat (en concret, un 43%) procedents d’autònoms del sector serveis. Tot i que s’hi pot anar presencialment sempre que es demani cita prèvia, la majoria d’atencions (un 68%) es fan per telèfon.
L’Oficina per a la Reactivació Econòmica és un dels serveis que s’ofereixen des de l’Agència d’Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa (el DinàmiG). Es va engegar a l’octubre passat, amb l’objectiu d’ajudar aquells qui han vist afectada l’activitat arran de la pandèmia, i durant aquest mig any ja ha rebut més de 320 consultes i atès més de 300 usuaris.
De totes les consultes, un 63% demanaven informació o orientació a l’hora de tramitar ajudes i subvencions relacionades amb la covid-19. Un 8% més han estat d’emprenedors que volien assessorar-se, o empresaris que volien reorientar el seu projecte, i un altre 8% feien referència a peticions de recerca de feina. En aquest darrer cas, s’han redirigit a l’àrea d’Ocupació (situada al Mas les Mates).
Durant aquest mig any, la majoria de persones que s’han adreçat a l’oficina són autònoms (43%), seguit d’empresaris (30%), emprenedors (8%), aturats (8%), assalariats (7%) o treballadors que estan en ERTO (4%). Per sectors, la majoria de les peticions que s’han atès (un 47%) feien referència a serveis com perruqueries o estètiques, seguit d’aquelles relacionades amb el turisme (33%) i la restauració (19%). També s’han rebut consultes d’empreses d’activitats extraescolars, culturals, de distribució o de tecnologia, entre d’altres.
Punt de referència
Durant aquest mig any, l’oficina ha estat el punt de referència per donar informació i tramitar les dues últimes línies d’ajudes que s’han impulsat per part de l’Ajuntament d’Olot (els Ajuts 1.000 i 3.000 del desembre, i l’últim paquet destinat al sector turístic, marxants i taxistes). S’han atès un total de 138 consultes.
En paral·lel a les diferents accions per donar suport i impulsar l’economia garrotxina, des de l’oficina també publiquen dades sobre l’impacte que la covid-19. S’hi analitzen les conseqüències de la pandèmia en el teixit econòmic i laboral de la comarca.
Com a projectes de futur, l’Oficina treballa per dur a terme una de les peticions més demanades per part de les persones que van participar en els diversos focus grup que es van realitzar prèviament a la seva obertura. En concret, que aquest servei actuï de connector entre diferents sectors econòmics per crear sinergies entre diferents projectes i activitats econòmiques del territori.
Per contactar amb l’oficina es pot trucar al telèfon 972 26 01 52 (ext. 1), enviar un correu electrònic a reactivacio@dinamig.cat o bé a través de whatsapp al número 616 32 12 49. També es porten a terme atencions presencials a les oficines de DinàmiG (amb cita prèvia), de dilluns a dijous de 9 a 16 hores i divendres de 9 a 14 hores.
El sindicat CSIF ha denunciat aquest dissabte que un funcionari del Centre Penitenciari Ponent de…
Comuns ha celebrat avui un acte al Prat de Llobregat on han participat la Portaveu…
La plaça dels Arínsols d’Encamp s’ha omplert avui de gom a gom amb més de…
Un home ha mort a trets aquest dissabte a la tarda al mig del carrer…
El president Carles Puigdemont ha demanat una mobilització massiva per fer “esclatar” de vots l’independentisme…
L’hort medieval del Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes ha estat seleccionat com una…
Esta web utiliza cookies.