Sis de cada deu consultes ateses a l’Oficina de Reactivació Econòmica de la Garrotxa són per a ajudes de la covid-19

El servei es va posar en marxa ara fa mig any i ja ha rebut més de 320 consultes d'empresaris i particulars

Sis de cada deu consultes ateses a l’Oficina de Reactivació Econòmica de la Garrotxa són per demanar informació o assessorament a l’hora de tramitar ajudes i subvencions per fer front als efectes de la pandèmia. El servei es va posar en marxa ara fa sis mesos, precisament per donar resposta a aquells empresaris i particulars que han vist afectada la seva activitat arran de les restriccions per la covid-19. Durant aquest temps s’han atès més de 300 persones i s’han gestionat més de 320 consultes. Gairebé la meitat (en concret, un 43%) procedents d’autònoms del sector serveis. Tot i que s’hi pot anar presencialment sempre que es demani cita prèvia, la majoria d’atencions (un 68%) es fan per telèfon.

L’Oficina per a la Reactivació Econòmica és un dels serveis que s’ofereixen des de l’Agència d’Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa (el DinàmiG). Es va engegar a l’octubre passat, amb l’objectiu d’ajudar aquells qui han vist afectada l’activitat arran de la pandèmia, i durant aquest mig any ja ha rebut més de 320 consultes i atès més de 300 usuaris.

De totes les consultes, un 63% demanaven informació o orientació a l’hora de tramitar ajudes i subvencions relacionades amb la covid-19. Un 8% més han estat d’emprenedors que volien assessorar-se, o empresaris que volien reorientar el seu projecte, i un altre 8% feien referència a peticions de recerca de feina. En aquest darrer cas, s’han redirigit a l’àrea d’Ocupació (situada al Mas les Mates).

Durant aquest mig any, la majoria de persones que s’han adreçat a l’oficina són autònoms (43%), seguit d’empresaris (30%), emprenedors (8%), aturats (8%), assalariats (7%) o treballadors que estan en ERTO (4%). Per sectors, la majoria de les peticions que s’han atès (un 47%) feien referència a serveis com perruqueries o estètiques, seguit d’aquelles relacionades amb el turisme (33%) i la restauració (19%). També s’han rebut consultes d’empreses d’activitats extraescolars, culturals, de distribució o de tecnologia, entre d’altres.

Punt de referència

Durant aquest mig any, l’oficina ha estat el punt de referència per donar informació i tramitar les dues últimes línies d’ajudes que s’han impulsat per part de l’Ajuntament d’Olot (els Ajuts 1.000 i 3.000 del desembre, i l’últim paquet destinat al sector turístic, marxants i taxistes). S’han atès un total de 138 consultes.

En paral·lel a les diferents accions per donar suport i impulsar l’economia garrotxina, des de l’oficina també publiquen dades sobre l’impacte que la covid-19. S’hi analitzen les conseqüències de la pandèmia en el teixit econòmic i laboral de la comarca.

Com a projectes de futur, l’Oficina treballa per dur a terme una de les peticions més demanades per part de les persones que van participar en els diversos focus grup que es van realitzar prèviament a la seva obertura. En concret, que aquest servei actuï de connector entre diferents sectors econòmics per crear sinergies entre diferents projectes i activitats econòmiques del territori.

Per contactar amb l’oficina es pot trucar al telèfon 972 26 01 52 (ext. 1), enviar un correu electrònic a reactivacio@dinamig.cat o bé a través de whatsapp al número 616 32 12 49. També es porten a terme atencions presencials a les oficines de DinàmiG (amb cita prèvia), de dilluns a dijous de 9 a 16 hores i divendres de 9 a 14 hores.