L’ordenança preveu que aquests vehicles només puguin circular per les vies amb límit de 30 km/h o pels carrils bici i que l’ús del cas sigui obligatori. L’Ajuntament preveu aprovar la nova ordenança al ple de finals d’aquest mes.
En canvi, prohibirà que puguin fer-ho per voreres o zones per a vianants. També fixa que els usuaris d’aquest tipus de vehicles hauran de dur un casc homologat i respectar les normes de circulació genèriques de la via per la qual circulin.
Com a mesura complementària i per facilitar “la circulació segura” d’aquests vehicles i bicicletes, rebaixaran el límit de velocitat a la majoria de vies urbanes, que passaran a ser de 30 km7h.
El regidor de Seguretat Ciutadana, Joan Plana, diu que calia “adaptar-se” a la nova realitat i que calia “ser valents” i fer un pas més enllà de la regulació genèrica de la DGT. L’alcaldessa, Montse Mindan, per la seva banda, remarca que la nova regulació dona “resposta” a les reivindicacions de molts vianants.
D’altra banda, l’ordenança incorporarà places d’aparcament individual per a persones a un alt grau de mobilitat reduïda. D’aquesta manera, les persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65%, podran sol•licitar una plaça d’aparcament per a ús individual el més a prop possible del seu domicili, lloc de treball o centre d’estudis, sempre que es compleixin totes les condicions i no es disposi d’una plaça adaptada en propietat o lloguer.
El consistori preveu aprovar l’ordenança al ple de finals de mes i que pugui entrar en vigor d’aquí a dos mesos.