L’imam desnonat de Salt demana calma i assegura que els aldarulls no representen la seva comunitat

Avatar photo
Des de la mesquita Ahlu-Sunna lamenten la situació i diuen que han estat “sempre” al costat dels Mossos
imam salt

L’imam de la mesquita Ahlu-Sunna, Kalilu Diwara, a qui van desnonar del seu pis de Salt, fa una crida a la calma i diu que els aldarulls dels darrers dies no representen la seva comunitat. Diwara també explica que s‘ha posat en contacte amb tots els membres de la mesquita per fer arribar un missatge als joves per tal que no surtin al carrer a seguir amb les protestes. “Estic completament en contra del que ha passat i no vull que surti ningú a manifestar-se i que no vagi a més”, ha assenyalat. L’imam lamenta “tot el que ha passat” i des de la mesquita asseguren que “sempre han estat al costat dels Mossos d’Esquadra”, també el passat dilluns quan unes 150 persones es van concentrar a la comissaria de Salt per llançar pedres i ous.

La mesquita Ahlu-Sunna del carrer Rafael Masó de Salt estava buida de fidels i amb la reixa mig baixada aquest dimecres a la tarda. A dins, els responsables estaven parlant sobre els conflictes que s’han generat, arran del desnonament de l’imam del centre, Kalilu Diawara. El secretari de la mesquita, Omar Balde, lamenta tot el que està passant i deixa clar que els incidents no els agraden. Diawara es mostra “preocupat”, demana que “no surti ningú” al carrer i que “deixin com està” la situació. El religiós explica que ha intentat contactar amb els membres de la seva comunitat a qui ha demanat que no segueixin amb les protestes.

Per la seva banda, Balde explica que des del temple “han estat sempre al costat dels Mossos”. Assegura que el mateix Diawara va anar a la comissaria a intentar evitar que es llancessin ous i pedres contra l’edifici. “No ens agrada, no ens agrada gens que passi això”, ha remarcat.

Balde ha lamentat “algunes informacions” que relaten que Diawara va animar als fidels a anar primer al pis quan els Mossos van evitar que l’ocupés primer i a la comissaria després. Per això, des de la mesquita reclamen “especialment als joves” que van sortir a enfrontar-se amb la policia aquest dimarts al vespre “no ho tornin a fer”.

El secretari de la mesquita Ahlu-Sunna, però, ha reconegut “el problema” que ha suposat per l’imam que hagi estat desnonat de casa seva juntament amb la seva família i amb una criatura “de només cinc anys”. Balde assenyala que la situació s’ha de resoldre a través de l’Ajuntament, tot i que considera que “no és permisible” que una família amb quatre menors quedi al carrer “siguin d’on siguin”. Ara bé, deixa clar que els aldarulls “no són cap solució” i, com Diawara, fa una crida a la calma.

“Res a veure” 

Abans, la filla de l’imam, Henda Diawara també ha volgut deixar clar que la seva família no té “res a veure” amb els incidents. La noia ha mostrat un comunicat que va enviar el dimarts el seu pare abans dels incidents, en el qual demanava que ningú protestés pel seu desnonament i que no hi hagués més aldarulls. “Si mires els vídeos que corren per les xarxes, no hi ha cap membre de la meva família. Només veus nens que es pensen que això és un joc”, ha lamentat la noia.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
consell infants

Les instal·lacions de la Guàrdia Urbana de Reus acullen la sessió de retorn del Consell d’Infants 2023-2024

Notícia següent
andrea grau

Andrea Grau, la veu emergent de Tarragona que ja captiva el panorama musical català, estrena “Deixa un missatge”

Notícies relacionades