L’espai de petites dimensions oferirà assessorament per a projectes de disseny però també s’hi podrà comprar online i contractar tots els serveis que ofereix la companyia, com la recollida, el transport i el muntatge de mobles.
Respon també a l’estratègia de transformació en la qual Ikea es troba immersa i que s’ha vist accelerada per la situació actual. I és que la companyia ha doblat les vendes online.
A banda del punt de venda, també s’establirà un punt de recollida de comandes al carrer Tramuntana de Celrà, a deu minuts del centre comercial.
El mes de juny, Ikea va anunciar una inversió de 150 milions d’euros (MEUR) en els propers tres anys amb la previsió de generar prop de 750 llocs de treball indirectes al mercat espanyol. La companyia ja destina part dels seus recursos a incrementar la logística de les botigues i punts de contacte per adaptar-los a la nova realitat, assegurant una xarxa més gran de punts de recollida i un “impacte positiu” en el medi ambient.
El director de mercat d’Ikea a Catalunya, Alberto Fossati, assegura que la posada en funcionament a Salt del primer Ikea Dissenya a Catalunya és “un exemple del pes present i futur d’aquesta comunitat autònoma en els plans estratègics de la companyia”.
Segons un estudi que KPMG realitzat per Ikea, les vendes de la companyia a Catalunya representen el 23% del total a Espanya. La xifra de negoci del grup en aquesta comunitat autònoma, amb tres centres i 3,7 milions de clients, arriba als 331 milions d’euros anuals. A més, aquestes botigues generen un impacte de 94,7 milions d’euros, i contribueixen al manteniment d’un total de 2.864 llocs de treball que, en termes d’empreses sostingudes, representen al voltant de 369 empreses.