Dilluns, 13 de gener de 2025
És notícia

Silvia Paneque (PSC) serà l’alcaldessa si Junts deixa governar la força més votada

Avatar photo

PSC guanya per quasi 700 vots de diferència

L’alcaldable del PSC per Girona i guanyadora de les eleccions a la ciutat, Sílvia Paneque, assegura que no s’entendria un pacte independentista a tres bandes entre Guanyem, JxCat i ERC per fer alcalde Lluc Salellas. “Nosaltres no ho entendríem de cap manera i pensem que la ciutadania tampoc”, ha afirmat la socialista en una entrevista als Matins de TV3. Paneque diu que aquesta fórmula no “correspondria a la idea de canvi” i que, a més, suposaria un nou acord “entre les dues forces que han conformat govern els quatre darrers anys” -en referència a JxCat i ERC- i aprofundiria “en la idea de divisió” quan la gent “vol tornar-se a entendre”. Paneque avança que ara toca parlar “amb calma” i se sent “responsable de liderar el canvi a Girona”.

Per altra banda, Gemma Geis (Junts), durant tota la campanya va dir que deixaria governar la llista més votada.

Aquest 28-M els socialistes van fer el tomb a Girona i van guanyar les eleccions després de setze anys. La llista encapçalada per Sílvia Paneque s’imposava amb 8.644 vots (el 25,22%) i obtenia vuit regidors. Exactament els mateixos que Guanyem Girona, la candidatura municipalista liderada per Lluc Salellas que ha quedat com a segona força al consistori, amb 7.988 vots (el 23,31%).

Ara, Paneque ja avança que venen dies de “parlar amb calma i profunditat”. De moment, també assegura que és “prematur” fer càbales sobre qui tindrà damunt la taula com a opció prioritària a l’hora d’anar a buscar suports per ser investida alcaldessa.

“El que tenim clar és que s’ha imposat el canvi que tant havíem anunciat; la nostra política parla de projecte col·lectiu, de la política útil, de la d’unir els ciutadans i ciutadanes de Girona”, ha dit durant l’entrevista a TV3. “Aquests són els missatges que rebem, i ens sentim responsables de governar aquesta ciutat i liderar el canvi”, ha subratllat.

“No ho entendríem”

Durant l’entrevista, l’alcaldable del PSC també ha valorat un possible pacte a tres perquè Salellas sigui investit alcalde. Precisament, després de completar-se l’escrutini, el cap de llista de Guanyem ja va dir que intentaria acordar-ho amb la resta de forces independentistes (JxCat i ERC). Amb independència de si entren o no a govern, Salellas va assegurar que les urnes han avalat les forces sobiranistes, perquè entre les tres sumen una àmplia majoria.

Per a Paneque, però, aquesta opció aniria en contra d’allò que han dictat les urnes a Girona. “No ho entendríem de cap manera i pensem que la ciutadania tampoc”, ha dit la cap de llista del PSC. “D’entrada, perquè no es correspondria amb la idea de canvi, ja que seria un pacte on hi hauria les dues forces que han conformat govern aquests quatre darrers anys i que han resultat especialment castigades”, ha afirmat Paneque.

A més, l’alcaldable socialista creu que aquest acord “aprofundiria en la divisió”, quan allò que vol la gent és “tornar-se a unir al voltant d’un projecte col·lectiu”. Segons Sílvia Paneque, els 700 vots i escaig que els separen de Guanyem són “una distància suficient” perquè l’opció que s’imposi sigui la seva, “la de la unitat i el projecte col·lectiu”. “I treballarem perquè això sigui així”, ha conclòs.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Nova majoria absoluta de Núria Parlon (PSC) a Santa Coloma

Notícia següent

El PSC de Calafell torna a guanyar i frega la majoria absoluta

Notícies relacionades