L'operatiu que els Mossos d'Esquadra han fet aquest dimarts en diverses localitats de les comarques gironines contra el cultiu i el tràfic de marihuana ha acabat amb 26 detinguts i onze plantacions desmantellades.
A més, els agents han trobat armes de foc curtes i llargues que estan pendents d'anàlisi per part de la policia científica dels Mossos. En total, s'han fet 27 entrades i escorcolls a Girona i a onze localitats més.
Des de primera hora del matí la policia s'ha desplegat per les diferents poblacions per tal de fer els registres als diferents domicilis on sospitaven que hi podia haver plantacions. Ho han fet amb la intervenció de les unitats d'ordre públic, la Brigada Mòbil i l'ARRO.
600 AGENTS I EPICENTRE A LA FONT DE LA PÓLVORA
En total, s'han mobilitzat uns 600 agents per desmantellar un grup criminal dedicat al cultiu i tràfic de marihuana i a qui els Mossos també relacionen amb la tinença d'armes i el blanqueig de capitals.
Entre els efectius desplegats hi havia agents de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC), GRUP Especial d'Intervenció (GEI), de la BRIMO, l'ARRO, la Policia Científica, la Unitat Canina, a més de Mitjans Aeris, Sala Central i Unitat de Seguretat Ciutadana (USC).
A banda dels barris de Font de la Pólvora i Vila-roja de Girona, els agents també han fet entrades a En concret a Riudarenes (Selva), Cassà de la Selva (Gironès), l'Escala (Alt Empordà), Sils (Selva), Caldes de Malavella (Selva), Brunyola (Selva), Llagostera (Gironès), Bescanó (Gironès), Celrà (Gironès), Quart (Gironès) i Salt (Gironès).
La causa es troba sota secret d'actuacions. S'espera que en els dies vinents els arrestats passin a disposició del jutjat de guàrdia pertinent.
