El conseller ha reconegut que “hauran de mantenir un doble diàleg”. D’una banda amb l’ens espanyol per tal que baixi les taxes i costos operatius que fan de Girona un aeroport “car”, respecte a altres instal·lacions similars en les que també vola Ryanair com seria Charleroi, a Brussel·les.
Un cop aconseguit aquest punt, la Generalitat tornaria a parlar amb Ryanair per tal de signar de nou un contracte de promoció econòmica. L’actual acaba el proper mes de març, i la voluntat del Govern i l’AGI és renovar-lo, malgrat que no va lligat a mantenir la base.
Amb tot, el conseller ha deixat clar que exigiran el compliment de l’actual contracte amb Ryanair “hi hagi base o no” i que estipula que la companyia rep una sèrie d’ajudes en funció del nombre de passatgers que transporta a l’Aeroport de Girona Costa Brava.
No és una situació “òptima”
Calvet ha explicat que el que volen és una infraestructura “al servei de les persones i que aporti valor afegit al territori”, però això passa per una gestió descentralitzada de l’aeroport. “Nosaltres veiem que els contractes porten uns beneficis i per tant volem continuar-los fent amb l’AGI”, ha explicat.
El conseller ha assenyalat que el model “més eficient” pel país és el descentralitzat que connecti Barcelona amb Reus i Girona. “La visió centralista actual no serveix ni dona resposta davant del col·lapse que està vivint Barcelona”, ha assenyalat Calvet.