Augmenten un 32% les reclamacions a l’Agència Catalana del Consum a la demarcació de Girona

Des de l'organisme realitzaran campanyes perquè la gent conegui els riscos de comprar per internet

Pla general de la directora de l'Agència Catalana del Consum, Elisabeth Abad, amb el director dels Serveis Territorials d'Empresa i Coneixement a Girona, Josep Polanco, amb alguns dels objectes requisats el 25 de març de 2019

L’Agència Catalana del Consum (ACC) ha registrat un 32,57% més de reclamacions a les comarques gironines durant el 2018. Al llarg de l’any els gironins han tramitat 2.898 queixes, la majoria d’elles relacionades amb la telefonia i internet. Aquest augment també s’ha produït de forma similar arreu de Catalunya.

La directora de l’agència, Elisabeth Abad, ha destacat que el 2018 “el 47% de les reclamacions es van resoldre a través de la mediació” i això ha fet que baixin el nombre de consumidors que recorren a la via judicial. Per altra banda, l’ACC ha detallat que el seu objectiu per aquest 2019 és augmentar les campanyes per “alertar del risc que hi ha” a l’hora de comprar en pàgines d’internet “no-segures”.