Girona allarga tot l’any la campanya per fomentar compres a la ciutat

L'Ajuntament injectarà 40.000 euros addicionals a la convocatòria d'ajuts a les associacions comercials

D'esquerra a dreta, la vicepresidenta de l'Associació Girona Centre Eix Comercial, Mercè Ramírez de Cartagena, el president, Josep Mª Noguer, l'alcaldessa, Marta Madrenas, i la regidora, Glòria Planas. ACN

L’Ajuntament de Girona impulsarà noves accions per donar suport al comerç local i consolidarà la iniciativa ‘Regala Girona’ donant-li continuïtat durant tot l’any. La campanya s’engegarà amb una imatge genèrica, que s’anirà adaptant en funció de les accions que es vagin impulsant. La primera consistirà en un sorteig de vals descompte. L’Associació Girona Centre Eix Comercial hi donarà el tret de sortida aquest divendres oferint butlletes del sorteig a les persones que facin compres als establiments associats fins al 31 de març.

Sota el lema ‘El petit comerç et regala la teva compra. Véns?’, l’organització premiarà les persones guanyadores del sorteig amb un val de descompte per un valor corresponent a l’import de la seva compra, i d’un màxim de 500 euros, que es podrà bescanviar en qualsevol dels establiments associats.

La campanya va néixer el mes de novembre com una acció de promoció del comerç local, els productes de proximitat i la restauració durant les festes de Nadal. La iniciativa pretenia donar visibilitat al teixit comercial gironí, reactivar econòmicament el sector del comerç i de la restauració, projectant-los com a principals dinamitzadors urbans i generadors d’economia de la ciutat, i posar en valor els productes km0.

La vicepresidenta de l’associació Mercè Ramírez de Cartagena, ha explicat que es tracta d’una campanya que no només dinamitza el comerç sinó que “també suposa una inversió directa als establiments”.

Més ajuts

D’altra banda, l’Ajuntament ha anunciat que incrementarà l’import dels ajuts previstos a la convocatòria de subvencions anuals destinades a les associacions de comerciants. El consistori farà una aportació extraordinària de 40.000 euros, que suposaran un total de 95.000 euros destinats a accions de dinamització i promoció comercial a la ciutat.

“Ara, més que mai, és quan cal que posem en valor el rol de proximitat del comerç de Girona i la seva funció social, urbana, i en l’economia local”, ha dit l’alcaldessa, Marta Madrenas. En aquest sentit, ha dit que “Girona exerceix la capitalitat en el comerç, i és una ciutat on les mesures de la pandèmia han afectat especialment el sector”.

Adaptar el Pla Sectorial a la pandèmia

A més, l’Ajuntament ha anunciat que està actualitzant el Pla Sectorial de Comerç per adaptar-lo als canvis que ha patit el sector arran de la pandèmia. A través de l’àrea de Promoció Econòmica, s’està dissenyant una nova línia d’estratègies d’actuació per mantenir el major nombre d’empreses i els seus llocs de treball en els propers mesos; accelerar la recuperació de l’activitat econòmica i la recuperació de la demanda i el consum, i transformar, modernitzar i millorar la competitivitat del sector per adaptar-lo als nous patrons de consum i prioritats del comprador.

La regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana Yanes, ha remarcat que “aquest pla, que es presentarà un cop s’acabi d’actualitzar, ens donarà l’estat de situació actual del comerç en l’entorn COVID i les tendències, reptes i accions a dur a terme segons els objectius estratègics”.