Es posa en marxa una aplicació per comprar en línia a 200 botigues de Girona

Els comerços s'agrupen per sectors i l'usuari pot escollir si recollir els productes a botiga o bé que s'enviïn a casa

L'Ajuntament ha creat una aplicació gratuïta perquè totes les botigues de la ciutat puguin oferir els seus productes on-line i ajudar el sector davant del coronavirus.

Aquest dimecres s’ha posat en línia l’aplicació lacompra, que permet fer comandes a les botigues de Girona. Hi ha uns 200 locals que han mostrat interès per adherir-se a la iniciativa, impulsada per l’Ajuntament per pal·liar els efectes de la crisi de la covid-19 damunt el comerç. Es preveu que al llarg d’aquests dies es vagin donant d’alta tots aquests establiments perquè així els usuaris trobin una oferta comercial de proximitat. La plataforma es pot descarregar de forma gratuïta per l’App Store o Google Play cercant per ‘lacompra’ o a través dels enllaços que es troben al web de lacompra.

La tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana, ha destacat que amb aquesta iniciativa també es vol donar un impuls afegit al sector. “El comerç és un sector econòmic molt important per a la ciutat, que s’ha vist molt afectat per aquest episodi del coronavirus, i des de l’Ajuntament volem col·laborar perquè aprofitin aquest moment per reconvertir-se també tecnològicament”, ha dit. I ha subratllat: “Aquest, precisament, era un dels reptes que ja definíem en el Pla de Comerç que vam elaborar, i creiem que és un valor afegit molt important per al futur d’aquests negocis”.

Per utilitzar aquest servei, els ciutadans i ciutadanes han de crear el seu perfil dins l’aplicació, la qual ha estat desenvolupada per l’empresa Interactiu. Un cop dins, es troben amb tots els comerços agrupats segons el sector (alimentació, restauració, moda, llar, salut i bellesa, lleure i cultura i altres). L’eina permet gestionar les comandes i escollir entre entrega a domicili o recollida a botiga. En ambdós casos, el pagament es fa directament al comerciant, sigui en efectiu, amb targeta o bizum. A més, s’ha d’escollir la data i hora de recollida o d’entrega de la compra.

L’objectiu de l’Ajuntament amb el llançament d’aquesta aplicació, segons destaca el consistori en un comunicat, és “pal·liar els efectes de la crisi de la covid-19 sobre el teixit econòmic i social de la ciutat i posicionar de nou el sector del comerç com un dels grans motors econòmics del municipi”. D’altra banda, també es pretén impulsar la transformació digital del comerç posant a l’abast dels establiments eines que els permetin ser més competitius, adaptar-se a les necessitats actuals i futures del consumidor i obrir-se a nous mercats i a noves oportunitats de negoci.