És un lladre de bicicletes famós, però no és el de Vittorio de Sica; és el de Platja d'Aro. Els Mossos d'Esquadra han detingut a Platja d'Aro (Baix Empordà) un lladre multireincident que roba bicicletes i entra en aparcaments. Els agents el van sorprendre després que saltés la tanca d'un edifici, d'on precisament n'acabava de robar una bicicleta.
Per tallar-ne el cadenat, havia fet servir una radial i un trepant que s'havia endut de l'aparcament d'un altre bloc. A més, pocs dies abans el lladre també havia entrat en un habitatge de S'Agaró, tot i que d'aquí no va endur-se'n res.
La policia el defineix com un lladre "molt actiu"; de fet, poques hores després de passar pel jutjat per aquests robatoris, els mossos el van tornar a arrestar per haver sostret una bicicleta. Aquest cop, a Sant Feliu de Guíxols.
Segons informen els Mossos d'Esquadra, el detingut té 34 anys i acumula múltiples antecedents per robatoris. Ara, al seu historial se n'hi han afegit quatre més.
Els agents van detenir el lladre dimarts passat cap a quarts de set de la tarda. Una patrulla va veure una bicicleta recolzada a la façana d'un edifici del carrer Verona Terol de Platja d'Aro. Mentre els agents comprovaven si algú l'havia sostreta, van sorprendre un home saltant al carrer a través de la tanca que envoltava el bloc.
Els mossos van aturar el sospitós, el van escorcollar i van veure com a l'interior d'una bossa que portava hi havia una radial amb el seu carregador i un trepant. L'home va donar evasives sobre la procedència d'aquests objectes i, després, va acabar reconeixent que havia robat la bicicleta del garatge del bloc. De fet, a l'interior del pàrquing, els agents van trobar-hi el cadenat tallat.
Per això, els agents van detenir el lladre. I hores més tard, els mossos també van saber que l'home havia robat les eines que havia fet servir per tallar el cadenat de l'interior d'un altre aparcament. En aquest cas, el d'un domicili situat al carrer Rec del Molí (a pocs metres del de Verona Terol, on la policia va sorprendre el multireincident).
A aquests dos robatoris, el lladre encara va sumar-n'hi un altre. Perquè tenia vigent una ordre de detenció; en aquest cas, per haver entrat en un habitatge de S'Agaró després de forçar la porta del pàrquing (tot i que d'aquí, no va poder endur-se'n res).
UNA MÉS AL CURRÍCULUM
El detingut va passar a disposició judicial dimecres de la setmana passada i va quedar en llibertat provisional. Poques hores després, però, va tornar a actuar. En aquest cas, a Sant Feliu de Guíxols.
El lladre va entrar en una casa i va robar una bicicleta, però els Mossos d'Esquadra, després de rebre l'alerta, el van poder arrestar poc després. Entre Platja d'Aro i Sant Feliu, li atribueixen quatre delictes de robatori amb força a interior de domicili.