El director del Fitag, Martí Peraferrer, explica que, malgrat tot, han tirat endavant perquè “les ganes han pogut més que l’adversitat”. “Tot ens era desconegut i hem hagut d’estar sempre sota les indicacions diàries de les autoritats sanitàries, però han estat més fortes les ganes de no abandonar el públic i a les companyies del Fitag, que el desgast personal i les tensions”, assenyala.
I és que els aforaments dels espais teatrals han vist reduïts en un 30% la seva capacitat. A més, l’ocupació del teatre municipal ha passat a un 20% del total. Des de Fitag reconeixen que hi ha hagut “resignació” per aquesta reducció “dràstica” d’entrades però els satisfà que s’han venut totes les que estaven disponibles en la gran majoria d’espectacles.
La inauguració “més vista”
L’acte inaugural que es va fer a les escales de la Catedral de Girona el van poder seguir en directe uns 400 espectadors, però es va retransmetre en directe per Televisió de Girona, fet que va convertir-lo en el més vist de totes les 20 edicions. A més, a través d’internet acumula prop de 6.000 visualitzacions.
Fitag municipis ha estat també un “èxit total” tant en l’apartat de convivència com en el d’ocupacions de les sales. Peraferrer ha agraït el suport dels sis ajuntaments participants – Llançà, Lloret de Mar, Maçanet de la Selva, Sant Gregori, Sant Pere Pescador i Vidreres – per “no defallir i continuar apostant pel Fitag”. En aquest sentit, recorda que també és una forma de promoció cultural del seu municipi.
L’espectacle FITAG barris ha estat la “revelació d’aquesta edició”, segons Peraferrer. Es tracta d’un grup de joves actors i actrius, que durant dues setmanes han treballat plegats i s’han format sota la direcció del director teatral extremeny Jesús Manchon.
Pel que fa als comerços participants, Peraferrer assenyala que el Fitag ha estat una campanya de promoció comercial “diferent i original”. “Creiem que les sinergies entre comerç i cultura local és un territori a explorar i a complementar-se”, ha conclòs el director.