Divendres, 14 de febrer de 2025
És notícia

Girona continua en alerta amb més de dos centenars de delictes sexuals durant el 2024

Avatar photo
La policia solament ha aconseguit detenir als culpables en un 0,43% dels casos notificats

El 2024 ha estat un any agredolç a Girona en referència als delictes sexuals. Més d’un centenar de detinguts per abusos i agressions, una xifra molt alta que, tot i això, comporta un descens del 24,3% dels casos respecte a l’any 2023.

Tal com ha informat el Diari de Girona, els Mossos d’Esquadra van detenir a 106 persones acusades d’aquest tipus de delicte. D’aquesta forma es demostra que hi ha hagut un descens molt considerable gràcies a la resposta policial. Tot i això, les dades no poden amagar que el centenar de detinguts solament respon a la meitat dels delictes comesos, ja que s’han notificat un total de 244 aquest passat 2024.

Tot i que el 2023 va ser pitjor pel que fa al nombre de detinguts i els delictes notificats, les autoritats confien a mantenir aquesta tendència a la baixa aquest 2025.

L’Àrea Bàsica Policial del Gironès-Pla de l’Estany ha registrat 90 casos de delictes sexuals

L’Àrea Bàsica Policial on han tingut lloc més casos ha estat el Gironès-Pla de l’Estany amb 90 fets coneguts. Al Baix Empordà-La Bisbal se n’han produït 43, a l’Alt Empordà-Roses 29 i a l’Alt Empordà-Figueres 40. Per altre lloc, a la regió de la Selva-Interior s’ha informat de 28 casos, a la Garrotxa 17, al Ripollès 8 i a la Cerdanya 11.

Respecte a les detencions solament s’han aconseguit realitzar en un 0,43% dels casos, registrant menys arrests a quasi totes les demarcacions. Tot i això, l’Alt Empordà-Roses ha experimentat un augment, el que destaca la tasca policial per localitzar als culpables.

Igualment, la disminució del 24,3% dels casos aquest 2024 també ha anat acompanyada d’un descens en el nombre de detencions. Aquesta tendència també es replica al conjunt de Catalunya, on els nous protocols dels Mossos i la falta de denúncies per part de les víctimes són un factor fonamental per entendre aquestes dades.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
FOTO PARQUÍMETRE BAIXA ROTACIÓ

En funcionament l’abonament de 30 dies per estacionar en les zones de baixa rotació a Lleida

Notícia següent

Retiren la custòdia d’un nounat a la seva mare, pel seu passat de ‘maltractament i abandonament’

Notícies relacionades