Divendres, 18 d'abril de 2025
És notícia

Girona arribarà a ocupacions d’entre el 85 i el 90% en hotels i restaurants per Setmana Santa

Avatar photo
Així ho preveu, basant-se en les dades dels seus agremiats, la Federació d’Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona

La Federació d’Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona preveu, a partir de les dades obtingudes dels seus agremiats, una ocupació d’entre el 85% i el 90% als establiments hotelers i de restauració de tota la demarcació durant els dies festius de Setmana Santa, del 18 al 21 d’abril. A més, detalla que el 90% dels hotels estan oberts i s’oferiran 77.000 places al voltant de les 85.000 que hi ha en total. La mitjana d’estades del visitant a la província de Girona serà d’entre dos i tres dies, i la jornada amb més entrades de clients serà el divendres 18 d’abril. El perfil de turista majoritari serà el client nacional (català) de la província de Barcelona, de mitjana edat i familiar.

En general, s’augura que a les zones costaneres les ocupacions siguin bones durant aquests dies festius, tot i que es diferencia entre els primers dies de la setmana (de dilluns a dijous) i a partir de divendres fins al dilluns. En aquest sentit, a la Costa Brava Nord s’espera una ocupació entre el 60% i el 65% de dilluns a dijous, progressiva del 85% i el 90% a partir de divendres fins al dilluns i, alguns establiments podran arribar el 100 %. A la Costa Brava Centre, les previsions d’ocupació se situen entre un 70% i un 75% els primers dies de la setmana i a partir del divendres s’incrementaran entre un 85% i un 90%.

Pel que fa a les poblacions de la Costa Brava Sud que representen els agremiats de la Federació, les quals són Lloret de Mar, Blanes i Tossa de Mar, hi ha diferències respecte a l’obertura dels hotels. Concretament a Lloret de Mar i Blanes, la majoria van obrir el dia 1 d’abril, i s’espera que per Setmana Santa estiguin tots operatius. En canvi, a Tossa de Mar, durant els dies festius hi haurà un 30% dels hotels oberts, els quals seran els que ofereixen més places hoteleres, tot i que els petits hotels ho faran a partir del pont de maig. En aquest sentit, en aquesta zona es preveu que les ocupacions se situïn entre el 85% i el 90% de mitjana.

Respecte a les comarques d’interior de la província de Girona (la Selva Interior i la Garrotxa), es pronostica una ocupació que oscil·larà entre el 60% i 65% entre setmana i a partir del divendres, s’incrementarà entre un 70% i un 75%. Pel que fa a les zones de muntanya, es vaticina que el Ripollès les ocupacions siguin entre un 65% i un 70% els primers dies de la setmana i, a la Cerdanya entre un 40% i un 45%. A partir del divendres, l’ocupació augmentarà entre un 85% i un 90% al Ripollès i entre un 70% i un 75% a la Cerdanya.

A Girona ciutat durant els primers dies de la setmana el nombre de reserves és baix, però a partir de divendres s’augura una ocupació al voltant del 80% i en alguns casos s’espera que arribi al 100%. En general, les dades de previsió d’ocupació hotelera d’enguany a tota la demarcació de Girona són semblants a les del 2024, però amb les reserves d’última hora i si la climatologia acompanya, que és la tendència actual, s’augura que acabin essent millors que la Setmana Santa anterior.

Entre dos i tres dies

La mitjana d’estades del visitant a la demarcació de Girona serà d’entre dos i tres dies, i la jornada amb més entrades de clients serà el divendres 18 d’abril. A més, el perfil de turista majoritari serà el client català provinent de la província de Barcelona, de mitjana edat i familiar. No obstant això, els establiments hotelers dels municipis de les zones del litoral gironí que participen en el torneig MIC tindran allotjats esportistes i a les seves famílies. Pel que fa al turista estranger i seguit del nacional, el principal serà el francès, com és habitual per aquesta època.

En general, segons avança la Federació d’Hostaleria i Turisme de Comarques Gironines, la restauració a les zones costaneres i a la ciutat de Girona treballarà molt durant tots els dies de Setmana Santa, sobretot a partir de divendres fins al dilluns, en plenes ocupacions i amb reserva prèvia. Pel que fa a les zones d’interior i de muntanya, els establiments de restauració també es preveu que treballin molt bé durant el cap de setmana, de divendres a dilluns.

Federació d’Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona

La Federació d’Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona està formada per tretze associacions comarcals i/o locals: el Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar, l’Associació d’Hostaleria de l’Alt Empordà, la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, l’Associació Professional d’Empresaris d’Hostaleria de Tossa de Mar, l’Associació d’Hostaleria, restauració i turisme de Girona, l’Associació d’Hostaleria de Blanes, l’Associació d’Hostaleria de la Selva, l’Associació d’Hostaleria del Ripollès, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, l’Associació de Bars i Restaurants de la Cerdanya, l’Associació d’Hotels i Allotjaments Turístics de la Cerdanya, l’Associació de Turisme Rural Girona i, el Gremi de Bars, Restaurants i Cafeteries de Lloret de Mar.

Les tretze associacions tenen associats: hotels, hostals, càmpings, restaurants, bars, cafeteries, sales de festa, cases de turisme rural, entre altres. La Federació compta avui amb més de 1.700 empreses federades, però institucionalment representa els 7.500 establiments d’allotjament turístic i de restauració de la demarcació de Girona.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
escola

El curs escolar començarà el 8 de setembre per a infantil, primària i ESO

Notícia següent

L’Ajuntament d’Igualada felicita al centenari Manuel Rodríguez Rodríguez

Notícies relacionades