Girona ampliarà les places d’educació ambiental dirigides als centres escolars

Hi ha hagut un total de 74 sol·licituds per als 30 grups disponibles, tot i que ja s’havien augmentat un 15% les sessions previstes

L’Ajuntament de Girona ampliarà les places ofertes de les activitats d’educació ambiental dirigides als centres escolars degut al gran èxit d’inscripcions que han tingut fins ara. El consistori ja havia augmentat un 15% les sessions disponibles, tenint en compte la creació de nous grups-classe a les escoles com a mesura per fer front a la COVID-19. Tot i així, la demanda ha estat superior a la prevista, amb un total de 74 sol·licituds per als 30 grups disponibles.

Amb l’objectiu d’acceptar part de les sol·licituds denegades, el consistori està treballant per modificar el contracte de serveis d’educació ambiental d’acord amb el límit i condicions que estableix la Llei de Contractes del Sector Públic. D’aquesta manera, s’han pogut oferir 7 sessions més, que ja han estat adjudicades en un repartiment posterior. Gràcies a aquesta actuació, més escoles sol·licitants podran acollir l’activitat.

Les activitats d’educació ambiental són tallers i visites guiades organitzades des de la subàrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Girona per a promoure la cultura de la sostenibilitat a la ciutat. Aquest passat mes de gener es van posar a disposició de les escoles de Girona a través del catàleg de recursos educatius de la Caseta – Serveis Educatius.

El regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Girona, Martí Terés, ha celebrat la notícia i ha obert la possibilitat d’organitzar altres activitats d’educació ambiental al llarg d’aquest 2021. “Veient l’interès creixent de la ciutadania en aprofundir en el coneixement i el gaudi de l’entorn natural més pròxim, i en potenciar la cultura de la sostenibilitat entre els infants, estudiarem la possibilitat d’oferir al públic familiar noves activitats d’educació ambiental per tal d’aconseguir no només els objectius esmentats, sinó també per fer compatible el gaudir de la natura amb protegir i evitar al màxim l’impacte sobre els ecosistemes”, ha explicat.

L’èxit de de les activitats d’educació ambiental dirigides als centres escolars es podria deure al possible interès del professorat en una proposta per a l’alumnat a l’aire lliure, ara que la pandèmia per la COVID-19 dificulta la realització d’activitats en interiors.