Divendres, 24 de gener de 2025
És notícia

Girona acull la presentació de la nova collita de la DOP de l’Oli de l’Empordà

Avatar photo
L’exterior del Mercat del Lleó de Girona rebrà la presentació el dissabte 14 de desembre de 10 a 14h
presentacio-oli-emporda-girona

La Denominació d’Origen Protegida de l’Oli de l’Empordà presentarà a Girona la nova collita. Serà el dissabte 14 de desembre a l’exterior del Mercat del Lleó de Girona de 10 a 14h. Durant tot el matí s’instal·larà un espai per donar a conèixer l’oli nou de l’Empordà, on també es podrà tastar i adquirir l’oli nou directament dels productors de la DOP.

Oli&Swing

La presentació de l’oli nou estarà amenitzada amb una ballada de swing. Així, les persones que s’apropin a partir de les 12h al Mercat del Lleó podran gaudir d’una ballada amb la música en directe del grup Hop’s Trio. Durant la presentació i, com cada any, la DOP Oli de l’Empordà farà una donació de cent litres d’oli nou al Banc dels Aliments de Girona.

L’acte compta amb el suport de l’Ajuntament de Girona; el Gremi de Flequers Artesans de les comarques gironines; l’Associació d’Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona; el segell Girona Excel·lent i la Diputació de Girona; el Banc dels Aliments; i el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya.

La DOP Oli de l’Empordà

L’oli d’oliva verge extra de la Denominació d’Origen Protegida Oli de l’Empordà és un oli elaborat a partir de les 3 varietats autòctones i exclusives de la zona DOP (argudell, curivell i llei de Cadaqués) i una varietat tradicional (arbequina) que es conrea en la zona des del segle XVIII. La varietat argudell és la majoritària i la que dona la personalitat a l’oli. Per tant, la seva presència ha de ser majoritària en els olis produïts dins la DOP, amb un percentatge mínim del 51%. Actualment, unes 900 hectàrees estan adscrites a la denominació, principalment a l’Alt i el Baix Empordà.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Nova estafa: Ara et poden robar les dades fins i tot en anar a sopar a un restaurant

Notícia següent

Consells importants per evitar incendis provocats per la decoració de nadal

Notícies relacionades