es obres de la plaça de Salt, la rotonda que hi ha al polígon de Mas Xirgu de Girona, s’han acabat i ja s’ha estrenat el nou carril bici que connecta amb Vilablareix (Gironès). El projecte ha consistit en empetitir l’espai central de la rotonda i així ampliar l’espai de voreres i integrar-hi un carril bici de doble sentit de circulació. A més, l’Ajuntament de Girona ha enllestit la instal·lació d’una parada de Girocleta que es posarà en funcionament al llarg del 2024. El nou carril bici té 1,5 km i connecta el tram provinent del carrer d’Oviedo fins a l’entrada de Vilablareix, amb un traçat en paral·lel a la carretera de Santa Coloma. El cost del projecte ha estat d’1,44 milions d’euros i ha comptat amb el finançament dels Next Generation.
A partir d’aquest dilluns Vilablareix i Girona ja estan connectats per un carril bici que va en paral·lel a la carretera de Santa Coloma, creua el polígon de Mas Xirgu i connecta amb el carrer d’Oviedo de la capital gironina. Es tracta d’un dels projectes estrella de la ciutat que va arrencar el mandat anterior i que ha suposat una de les inversions més importants dels fons Next Generation a la ciutat. El projecte del nou carril bici suma 1,5 km a la xarxa ciclable i a dia d’avui ja n’hi ha 45,08 en tot Girona.
Dins d’aquest tram, hi ha 208 metres al carrer del Riu Güell entre Can Pau Birol i fins a la plaça de Salt. També hi ha 249 metres de la rotonda de la plaça de Salt i el tram més llarg són els 1.051 metres que fa la part que uneix la rotonda amb Vilablareix, resseguint la carretera de Santa Coloma.
El projecte ha fet que la plaça de Salt hagi reduït el diàmetre de la zona central de la rotonda, passant dels 60 als 35 metres. Es tracta d’una mida similar a d’altres giratoris que ja hi ha a la ciutat. El canvi ha permès guanyar prou metres com per mantenir dos carrils per a vehicles dins de la rotonda i ampliar les voreres. A més, també s’ha creat un carril bici de doble sentit de circulació que va per l’exterior del giratori. Això permet que no es modifiqui la capacitat d’absorció de trànsit d’aquesta rotonda, que es converteix en un dels accessos a la ciutat.
A més, hi ha una franja de zona verda entre els carrils de vehicles i el bici, que té una amplada de 2,5 metres. La vorera té 5 metres d’amplada i 1 de separació amb el vial ciclista. La reforma de la plaça també ha suposat una millora en la il·luminació i ampliar les zones verdes. A més, s’ha instal·lat una parada de la Girocleta que es posarà en funcionament a principis del 2024 al davant d’un dels supermercats que hi ha a la zona.
Les obres han tingut un cost d’1,44 milions d’euros -finançats pels fons Next Generation- i executades per l’empresa Rubau Tarrés SL.