L’Ajuntament de Figueres inicia, aquest dissabte 1 de febrer, la 2a edició de Patis Oberts com a zona d’ús públic i de joc per a infants, adolescents i famílies fora de l’horari escolar. Fins el 8 de juny un total de 7 espais de joc –de sis patis de centres escolars i una poliesportiva- estaran oberts els caps de setmana: dissabtes (de 10 a 13 h i de 15 a 18 h) i els diumenges (de 10 a 13 h). Les sis escoles que obriran els patis –en diferents horaris- són: Escola Josep Pallach, Escola Parc de les Aigües, Escola Salvador Dalí, Escola Anicet de Pagès, Escola Maria Àngels Anglada i Escola Joaquim Cusí. Enguany, també estaran disponibles les pistes exteriors del poliesportiu Roser Llop. Després de la bona acollida de la prova pilot de l’any passat, aquesta iniciativa serà dinamitzada per tècnics del Consell Esportiu de l’Alt Empordà i tornarà a arribar a diferents barris de la ciutat.
La iniciativa Patis Oberts té com a objectius principals optimitzar l’ús dels centres escolars potenciant-ne el vessant educatiu i el vessant social, fent possible l’ús del pati com a espai inclusiu de joc i d’interrelació comunitària on es promou el civisme i l’esport i donar als adolescents i a les famílies una alternativa de lleure que s’exerceixi de manera autònoma en un context segur i de proximitat. Cada pati escolar tindrà un servei de monitoratge que obrirà i tancarà l’espai dins dels horaris previstos, que vetllarà pel bon ús de les instal·lacions i establirà dinàmiques de relació entre els infants, els adolescents i les famílies.
Els horaris de cada espai són: Escola Josep Pallach (dissabte de 10 a 13 h), Escola Parc de les Aigües (dissabte de 15 a 18 h, i diumenge de 10 a 13 h), Escola Salvador Dalí (dissabte d’11 a 13 h i de 16 a 18 h), Escola Anicet de Pagès (dissabte de 15 a 18 h i diumenge de 10 a 13 h), Escola Maria Àngels Anglada (dissabte de 15 a 18 h), Escola Joaquim Cusí (dissabte de 10 a 12 h i de 15 a 17 h) i pistes exteriors del poliesportiu Roser Llop (dissabte de 15 a 18 h). Els espais estaran oberts tots els caps de setmana excepte per Setmana Santa (19 i 20 d’abril) i per Fires i Festes de la Santa Creu (3 i 4 de maig).
La regidora d’Educació, Anna Morillas, explica que “després de l’èxit de la prova pilot mantenim aquest projecte com una oportunitat per als joves i infants i que dona resposta a la manca d’espais d’aquest tipus a la ciutat. Volem que adolescents i infants es tornin a sentir seus aquests espais, que són segurs, amb monitors, per poder interaccionar i jugar. Aquestes iniciatives fomenten la cohesió i la convivència”.
La normativa a seguir per a la bona utilització marca, per exemple, que els infants menors de 7 anys han d’anar acompanyats d’un adult i que, en els majors de 7 anys, la família en serà responsable (del fill/a). Als espais no s’hi pot accedir amb animals ni amb vehicles amb motor, i les bicicletes i els patinets s’han de deixar a la zona indicada del recinte. Seran espais sense fum, estarà prohibit fumar en tot el recinte i no estaran permeses les begudes alcohòliques ni els envasos de vidre. No es podrà accedir als espais interns de l’escola ni a zones del pati que estiguin delimitades, i caldrà respectar el material i l’equipament.