Quan es desmantella una plantació de marihuana, els mossos guarden part de la droga (plantes i esqueixos) com a prova judicial. En paral·lel, també custodien tota la infraestructura que permet fer créixer les plantes (tubs, aparells d’aire condicionat, ventiladors…).
Això ha provocat problemes en algunes comissaries, perquè la situació es pot allargar durant setmanes. Per una banda, perquè la fortor de la droga provoca molèsties als agents. I per l’altra, perquè hi ha hagut ocasions –com és el cas de Figueres- en què s’ha hagut d’hipotecar part del pati per guardar-hi els aparells i objectes.
Ara, el Departament d’Interior està pendent de llogar dos contenidors tancats per evitar aquestes situacions. “Serviran com a magatzem, tindran les mesures de seguretat adequades i permetran guardar-hi la marihuana comissada, en espera que el jutjat n’autoritzi la destrucció”, ha explicat el director dels serveis territorials d’Interior.
Els contenidors tindran 6 i 12 metres de llargada. Aquests dos primers se situaran a l’exterior de les comissaries de Figueres i Girona, respectivament. “En aquesta darrera ciutat, el contenidor es posarà a la zona del Mas Xirgu, on hi ha la comissaria de Trànsit dels mossos i les dependències dels ARRO”, precisa Albert Ballesta.
Comissaria a la Jonquera
Durant la reunió, la Trisindical també es va queixar de la situació que es viu a la comissaria de districte de la Jonquera (Alt Empordà), situada en mòduls prefabricats. Asseguren que, durant l’estiu, moltes vegades hi havia només un sol mosso i que, fins i tot, algun dia ha estat tancada per manca d’efectius.
Des dels comandaments, segons recull la Trisindical en un comunicat, se’ls va assegurar que “sempre” hi havia una patrulla, que pujava des de Figueres. D’altra banda, el Departament d’Interior està treballant per enllestir el projecte de la nova comissaria al 2017.
Per últim, els sindicats SME, SPC i CAT van criticar que hi ha agents de Trànsit que patrullen sols quan van amb moto. Des dels comandaments, com precisa el comunicat, se’ls va dir que això respon “a moments molt puntuals o perquè s’ha espatllat alguna moto”. La Trisindical, però, va demanar que no hi hagués excepcions i que, per seguretat, sempre sigui una parella d’agents motoritzats els qui surtin a fer ruta.