Dissabte, 8 de febrer de 2025
És notícia

Figueres rep el Premi Competur per ser un “referent en turisme cultural”

Avatar photo
Figueres rep prop de 700.000 visitants cada any per gaudir de l’extensa oferta cultural
premi-figueres-turisme-cultural

Figueres ha estat reconeguda, aquest passat dilluns a Madrid, en la primera edició dels Premis Competur com a millor exemple de Turisme Cultural en un acte que va tindre lloc al Congrés dels Diputats. Els organitzadors van premiar Figueres perquè “és una localitat referent en matèria de turisme cultural, amb una oferta variada i que ha sabut atraure públic nacional i internacional posant valor la cultura local i el seu patrimoni”. Competur és una aliança pel turisme competitiu de l’Estat formada, entre altres, per les associacions Hostaleria d’Espanya (CEHE) i la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT).

Aquest reconeixement coincideix amb el primer any de l’obertura de la Casa Natal Salvador Dalí i del 50è aniversari del Teatre-Museu Dalí. La regidora de Cultura, Turisme Cultural i Patrimoni, Mariona Seguranyes, va recollir el premi al Congrés dels Diputats. Seguranyes, que va participar en una taula rodona amb altres premiats on va explicar els reptes i objectius que té la ciutat en matèria de turisme cultural, afirmava que “el Teatre-Museu Dalí, un dels nostres grans tresors patrimonials i la seva futura ampliació, l’obertura de la Casa Natal Salvador Dalí, el Castell de Sant Ferran, que és la fortalesa més gran d’Europa i escenari de diversos episodis històrics de gran rellevància; la bona feina del Museu del Joguet i de les exposicions temporals del Museu de l’Empordà, l’àmplia oferta de la programació d’arts escèniques i la consolidació de les rutes i visites guiades temàtiques donen com a resultat un reconeixement més que merescut per la ciutat”.

En els darrers anys, es calcula que Figueres rep més de 700.000 visitants anuals. El 2024, l’Oficina de Turisme va registrar 30.695 visitants. I, el 2023, el Teatre-Museu Dalí va tenir l’assistència de 726.199 persones; el Museu del Joguet de Catalunya 36.167 i el Castell de Sant Ferran 41.906. A més, la Casa Natal Salvador Dalí, inaugurada el 2023, va rebre 33.183 visitants l’any passat. D’altra banda, pel que fa a l’assistència d’espectadors en activitats d’arts escèniques i musicals, el 2024 un total de 43.476 persones van assistir a activitats programades per Figueres a Escena amb actuacions al Teatre Municipal El Jardí, a la sala La Cate i a l’Auditori dels Caputxins.

La regidora de Cultura, Turisme Cultural i Patrimoni va afegir que “aquest premi és per a tots els professionals, entitats culturals i institucions que treballen per fer valdre la cultura, el nostre patrimoni i portar el nom de la ciutat de Figueres arreu del món, i per encoratjar-nos a continuar impulsant la cultura, en tots els seus àmbits, a la nostra ciutat. Estem treballant intensament perquè Figueres esdevingui destí cultural de qualitat i aquest guardó reafirma que anem pel bon camí. Qualsevol persona que vulgui conèixer la trajectòria de Salvador Dalí ha de venir a Figueres i la ciutat és un dels seus epicentres rellevants en l’àmbit mundial gràcies al Teatre-Museu Dalí, la Casa Natal Salvador Dalí i totes les activitats i exposicions que s’hi porten i portaran a terme.”

Per a Jordi Masquef, alcalde de Figueres, aquest premi “és el resultat de la bona feina feta des de fa molts anys per posicionar la ciutat de Figueres en l’àmbit del turisme cultural, aportant una oferta turística diversa i transversal; posant en valor els nostres museus, però també la nostra història i patrimoni, que atrau tant públic nacional com internacional, fet que permet la desestacionalització amb iniciatives i activitats al llarg de tot l’any”.

Figueres i l’Alt Empordà

A Madrid, l’Ajuntament de Figueres també va recollir el guardó “en qualitat de capital de comarca i de principal motor de dinamització social i econòmica”, ja que Competur també considera que “l’Alt Empordà ha aconseguit posicionar-se com una de les comarques referents al rànquing Competur”. Competur elabora diferents documents d’estudi, com la recerca i divulgació sobre el que el turisme genera, més enllà dels indicadors econòmics tradicionals, com la contribució al PIB. En concret, se centra en els efectes que genera als municipis, tant rurals com urbans, amb especial focus en aquells municipis amb una baixa densitat poblacional en què el turisme és un activador particularment rellevant.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre promocionaran el territori a la Fira Internacional de Turisme

Notícia següent
taxi-salou-noves-llicencies

Salou comptarà amb 12 taxis més durant la temporada alta

Notícies relacionades