Dimecres, 15 de gener de 2025
És notícia

Figueres recupera la tradicional arribada dels Reis Mags a la plaça de l’Ajuntament

Avatar photo

Figueres ha presentat aquest migdia les activitats de la programació de Nadal. Durant aquestes festes, els figuerencs i figuerenques podran gaudir d’una quarantena activitats per a tots els públics, centrades bàsicament en el públic familiar. 

Unes activitats nadalenques que comencen aquest divendres, amb l’obertura del Mercat de Nadal, que es podrà visitar fins el 24 de desembre, la inauguració del qual serà el diumenge, 26 de novembre a dos quarts de 6 de la tarda, amb Gospel Choir. En total, hi ha 25 paradetes amb articles nadalencs, arbres de nadal, alimentació, artesania…. 

L’encesa de les llums de Nadal serà dissabte, 25 de novembre, a les 6 de la tarda a la Rambla, amb la participació dels nens i nens de la Coral de l’Escola Sant Pau i l’aparició d’en Fumera. 

Els dies 8 i 9 de desembre, tindrà lloc el màpping de Nadal a la plaça Josep Pla (a partir de les 6 de la tarda amb passis cada mitja hora fins les 9 del vespre), amb una picada d’ull al Centenari dels Pastorets i el 22 de desembre hi haurà el Gran Tió de Nadal. No hi faltaran els tallers i activitats als barris de la ciutat, amb el Nadal als barris del 2 al 5 de gener, les visites guiades a les llums de Nadal, les representacions dels Pastorets, l’Home dels Nassos i el campament reial els dies 2 i 3 de gener a la Plaça de Sant Pere.

El dia 6 de gener, dia de Reis, els museus de la ciutat seran gratuïts: Museu Dalí, Museu del Joguet i Casa Natal Salvador Dalí.  

Una de les principals novetats d’enguany és la Cavalcada de Reis, que recupera l’arribada i la rebuda de Ses Majestats a la plaça de l’Ajuntament, on rebran la clau de la ciutat i es dirigiran a totes les nenes i nens de la ciutat des del balcó de l’Ajuntament. També es tornaran a repartir caramels durant la cavalcada.  El recorregut serà el següent: Sortida a les 19h: carrer Borrassà, Creu de la Mà, carrer Nou, Plaça Ernest Vila, carrer Castelló, Plaça del Gra, carrer Rutlla, carrer Blanc, carrer Caamaño, Rambla, carrer Girona, Ajuntament.

Per tal que totes les nenes i nens de Figueres puguin portar la seva carta a en Fumera, al mercat de Nadal hi haurà “La caseta màgica d’en Fumera i la Nadalina”, on també es faran tallers infantils gratuïts. 

La caseta d’en Fumera estarà oberta amb les fanaleres els dies:

24, 25, 26 novembre

1, 2, 3 desembre

6, 7, 8, 9 i 10 desembre

15, 16, i 17 desembre

21, 22, 23 i 24 desembre

De 16:30h a 20h

Per altra banda, també es recupera la cercavila d’en Fumera i la Nadalina. Tindrà lloc esl dies 22 i 27 de desembre.  La sortida des de la Plaça de l’Ajuntament, amb el següent recorregut: 

18.15h – Museu del Joguet

18.30h – La Rambla

18.45h – Plaça Josep Pla

19.00h – Casa Natal Salvador Dalí 

Una altra de les novetat d’enguany és l’Escola de Patges, un casal artísitic per a joves d’entre 12 i 15 anys que culmina amb la participació a la cavalcada de Reis. Aquest es durà a terme al Teatre El Jardí els dies 2, 3, 4 de gener de 9 a 14h i el 5 de gener, de 16 a 21h.

Per altra banda, es donarà un impuls al tradicional concurs de fanalets, una activitat centenària que es va documentar per primera vegada l’any 1921. Aquest any tindrà,  més visibilitat  que fins ara. 

Tota la programació de les activitats de Nadal, les organitzades per l’Ajuntament i per  les entitats, es recullen en un únic espai, amb una imatge unificada, a través de la web figueres.cat/nadal.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Síndica de Greuges atendrà consultes i queixes a Manresa

Notícia següent

Tot a punt per encendre el Nadal a Tarragona

Notícies relacionades