Avui s’ha activat en fase d’alerta el DUPROCIM, el Pla de Protecció Municipal de Figueres per donar resposta a l’onada de calor dels pròxims dies. De manera coordinada amb tots els serveis municipals, s’han acordat mesures per encarar la pujada de temperatures i protegir, principalment, els col·lectius més vulnerables.
Aquestes són les mesures que s’activaran a partir d’avui:
- Instal·lació de dos punts d’hidratació a la via pública, que se sumen a les fonts d’aigua potable que ja hi ha a la ciutat.
- Repartiment gratuït d’aigua al bus urbà per a tota la ciutadania.
- No realització d’activitats esportives a l’aire lliure (també dels casals infantils)
- Els Centres Cívics de la ciutat obriran ininterrompudament fins a les 6 de la tarda com a refugis climàtics.
- La Biblioteca Fages de Ciment també serà un refugi climàtic. Està oberta de 9.30 h a 13.30 h i de 16.30 h a 19.30 h.
- Habilitar el menjador social perquè les persones sense llar puguin fer-ne ús.
- Obertura del Centre Social Joaquim Vallmajó: Menjador social en qualitat de refugi climàtic de les 11 del matí a les 7 de la tarda tots els dies de la setmana mentre duri l’onada de calor.
Aquestes mesures excepcionals se sumen a les recomanacions per tota la població com:
- Evitar sortir al carrer en hores de màxima calor.
- No fer activitat física a hores de sol
- Refrescar-se i hidratar-se sovint.
- Evitar els trajectes en cotxe en les hores de més calor.
- Tenir cura dels animals de companyia i treure’ls a passejar en les hores més fresques.
- Durant el dia, tancar les persianes de les finestres on toca el sol i recorre a algun tipus de ventilació (ventilador o aire condicionat).
- Tenir contacte freqüent amb les persones grans que viuen soles.
- Evitar exposar els nadons al sol durant les hores més caloroses del dia
- Al cotxe mai no deixar infants, persones fràgils o mascotes amb les finestres tancades.