Infraestructures de la Generalitat de Catalunya ha adjudicat el contracte de serveis per a l’assistència tècnica per a la redacció de l’estudi informatiu, en el tram que va des de la carretera GIP-5106 fins a l’N-IIa.
Es tracta d’una fase del projecte de la futura ronda Nord amb un túnel que ha d’unir l’avinguda Salvador Dalí (carrer Port Lligat) amb l’estació de l’AVE Figueres-Vilafant, passant per la falda del Castell de Sant Ferran. Amb l’anunci de la licitació, el març passat, van presentar-se cinc empreses i l’adjudicació ha recaigut a Ingenieros Emetres SLP per un import de 170.092,93 € (IVA inclòs). El termini per a presentar l’estudi és de 12 mesos.
Un cop aprovat l’estudi informatiu el següent pas és la redacció del projecte constructiu. Al juliol passat ja es va adjudicar l’estudi d’impacte ambiental a Euro Geotécnica SA per 55.271,12 €.
Tres fases, dues executades per l’Ajuntament de Figueres
La ronda Nord és una infraestructura imprescindible per millorar la mobilitat i reduir el trànsit de vehicles de pas del centre de la ciutat i es preveu fer en tres fases. El tram entre l’avinguda Salvador Dalí (carrer Port Lligat) i l’estació de l’AVE s’executa a càrrec de la Generalitat. A més, l’Ajuntament de Figueres està tramitant un pla especial per executar la ronda Nord en dues altres fases: la primera des de la carretera de Llançà-Portbou (N-260) fins a l’Aigüeta (C-252) (al setembre passat es va adjudicar la redacció del projecte constructiu) i la segona des de l’Aigüeta fins al l’Hotel Empordà (Motel).
Es preveu que l’any que ve es pugui aprovar el projecte executiu de la primera fase i que el 2026 s’iniciïn les obres, amb un pressupost de 6 milions d’euros.