Un home de 70 anys ha resultat ferit de gravetat aquest dilluns al matí després de caure en una zona de roques a la punta des Plom, a Begur (Baix Empordà). Els serveis d’emergències l’han evacuat en estat crític fins a l’hospital Josep Trueta de Girona.
Segons ha informat els Bombers a través de la xarxa X, l’avís s’ha rebut quan faltaven cinc minuts per les nou del matí. Fins al lloc dels fets s’hi han desplaçat quatre dotacions dels Bombers —dues d’elles conjuntes amb el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM)—, dues ambulàncies del SEM, un helicòpter de rescat del GRAE i un helicòpter medicalitzat del SEM.
La punta des Plom es troba a la zona de la platja de sa Tuna i és un espai rocós. En el moment de l’accident, la víctima ha patit una caiguda en aquest entorn. Un amic de l’home ha estat qui ha alertat els serveis d’emergència poc abans de les nou del matí.
Minuts després, els Bombers han localitzat la víctima i li han practicat maniobres de reanimació cardiopulmonar. Un cop estabilitzat, ha estat evacuat amb helicòpter fins a la sorra de la platja, on esperaven els efectius del SEM per continuar amb l’assistència sanitària.
Els tècnics sanitaris han realitzat una primera atenció al lloc dels fets abans de traslladar-lo finalment en estat crític a l’hospital Josep Trueta de Girona, on ha ingressat per rebre atenció mèdica especialitzada.