Aquesta reducció de les visites ha fet que els ingressos per taquilla hagin caigut un 83% respecte al 2019, un punt més que les entrades venudes atès que es van ampliar les gratuïtats fins als 14 anys, i al personal implicat en la crisi sanitària.
Per procedència, la proporció de visitants es manté en relació amb els anys anteriors. Els percentatges dels tres orígens principals són: 32% francesos, 24% catalans i 20% la resta d’Espanya. Pel que fa als grups, destaca la davallada dels procedents de Rússia, ja que la pandèmia ha fet impossible viatjar en aquesta modalitat.
Les exposicions del 2020
Tot i la pandèmia, la Fundació Dalí ha mantingut una activitat expositiva “significativa”. Fins que la crisi sanitària no va precipitar el tancament, va tenir l’exposició ‘Salvador Dalí. Magic art’, celebrada a Moscou, que va rebre 500.000 visitants en menys de tres mesos. Malgrat les restriccions imposades per les autoritats sanitàries franceses, l’exposició multimèdia immersiva ‘Dalí. L’enigma sense fi’ ha estat acollida amb “molt d’èxit” a la pedrera dels Baus de Provença, un projecte innovador que s’exhibirà als Ateliers de Lumières de París a partir del 29 de gener.
Al Teatre-Museu Dalí, s’han pogut veure dues noves propostes expositives: ‘Dalí: el surrealisme sóc jo! Paisatges fora del temps’ durant l’estiu de 2020 i una presentació de l’obra ‘Galarina’ coincidint amb els 500 anys de la mort de Rafael Sanzio (en el marc de la mostra ‘Dalí-Rafael, Un somieig prolongat’ inaugurada el 2019). Al Castell Gala Dalí s’hi ha pogut veure ‘Gala/Dalí/Dior: d’art i de moda.’
Durant el confinament, la Fundació Dalí ha posat en marxa una renovada visita virtual al Teatre-Museu en quatre idiomes (català, castellà, francès i anglès), basada en una tecnologia innovadora, que ha rebut 780.200 visites i una valoració “molt positiva”.