Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

El POUM de Blanes permetrà desenvolupar un Pla Especial al Delta de la Tordera

Avatar photo

L’Ajuntament de Blanes, satisfet per l’aprovació de la Comissió d’Urbanisme de Girona, després d’un llarg periple de 10 anys

La Comissió Territorial d’Urbanisme de Girona va aprovar aquest passat dijous de manera definitiva el nou Pla d’Ordenació Urbana Municipal (POUM) de Blanes. Es tracta d’una eina indispensable per poder tirar endavant la planificació urbana de la vila, després que l’Ajuntament el va aprovar el passat 24 de setembre, a l’espera que la comissió el ratifiqués, com així ha estat.

D’aquesta manera, culmina un llarg periple que s’allarga més d’una dècada. Va ser l’abril del 2010 quan es va aprovar el nou POUM de Blanes. Cinc anys més tard, el 31 de març de 2015, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va declarar-lo nul. L’Ajuntament de Blanes i la Generalitat van presentar sengles recursos de cassació, però finalment l’abril del 2017, el Tribunal Suprem va ratificar la sentència del TSJC.

Des de l’Ajuntament de Blanes la notícia de l’aprovació definitiva s’ha acollit amb lògica satisfacció. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme i Obra Pública, Rosa Aladern, ha remarcat: “Després de tres anys sense poder disposar d’aquesta eina de planejament, ara podrem tirar endavant el desitjat desenvolupament urbanístic i econòmic que necessitem per donar un nou impuls a la ciutat”

Propostes per grans espais verds i un Pla Especial del Delta de la Tordera

El nou POUM vigent des d’ara a Blanes proposa, entre d’altres projectes, una estructura de grans espais oberts amb la creació de nous parcs urbans, com per exemple al Racó Blau, la Sardana, o bé la Finca de Can Perpinyà. Aquest darrer espai de 14.000 m2 està situat ben bé al nucli antic de la vila, i per tant significaria un important pulmó verd obert a l’ús públic per a tota la ciutadania.

També hi ha la previsió de fer un Pla Especial del Delta de la Tordera amb la finalitat de potenciar el seu ús com a parc agrari, regular l’ordenació de camins d’accés i d’ús públic de la zona del Delta, així com de la ribera del riu. Aquest projecte seria especialment important, al estar relacionat amb el treball impulsat durant l’actual mandat, per declarar Reserva Natural Parcial el Delta de la Tordera. Això permetria protegir la seva fauna i flora i, en especial, la nidificació d’espècies ornitològiques, algunes de les quals estan en perill d’extinció.

El nou POUM: una eina per impulsar nous planejaments

El nou Pla d’Ordenació Urbana Municipal de Blanes permetrà impulsar nous planejaments en diferents aspectes de la vila que fins ara romanien pendents de la seva aprovació definitiva. Un d’ells és l’eix inclòs entre la rotonda de l’antiga Carretera de Malgrat fins la rotonda de la Carretera de Tordera-Mas Cremat. Es permetran diverses activitats en una mateixa nau, i també s’hi podran combinar usos diferents, ja que fins ara només estava autoritzada una sola activitat per parcel·la mínima.

D’altra banda, també es podran desenvolupar els tres polígons d’activitat econòmica que hi ha a l’extrem est de la ciutat. El nou POUM permet que puguin passar de ser sòl rústic a sòl urbà, i per tant, dóna la possibilitat que es puguin tirar endavant. Els tres polígons d’activitat econòmica estan situats a tocar de la Carretera d’Accés a la Costa Brava, entre la rotonda de Valldolig i la de l’Hospital Comarcal, a la banda de muntanya.

La rigidesa normativa de l’anterior Pla General d’Ordenació Urbans de l’any 1981 i del Pla Parcial Industrial no permetien que es poguessin establir noves activitats a Blanes. Ara això ja serà possible, i un dels exemples en aquesta línia és que els hotels podran edificar una planta extra en cas que siguin de categoria quarta o superiors.

Una altra nova possibilitat serà el desenvolupament del vial de la Ronda Oest, que facilitarà la mobilitat i el desplaçament del trànsit rodat de vehicles que venen del veí municipi de Tordera. La circulació podrà seguir el seu recorregut cap a Malgrat o Palafolls sense necessitat d’haver de passar pel centre urbà del municipi blanenc, amb la conseqüent descongestió i els avantatges que això suposarà tant des del punt de vista de mobilitat com ecològic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Generalitat aprova el Pla de Protecció de la Costa Brava

Notícia següent

El comerç del centre de Tarragona, totalment mort

Notícies relacionades