La Ciutat de Girona

Creen Origen Empordanet per potenciar els productors agroalimentaris del Baix Empordà

Properament es repartirà una guia en les oficines de turisme amb un llistat de tots els productes

Els municipis de la Bisbal d’Empordà, Forallac, Corçà, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura i Ullastret han creat la marca Origen Empordanet. Es tracta d’un distintiu dirigit a productors agroalimentaris de la zona amb l’objectiu d’impulsar la qualitat dels productes que elaboren. La marca forma part del pla estratègic que tenen aquests cinc municipis per impulsar el creixement econòmic de la zona. La idea és que a través d’aquesta marca es doni a conèixer al públic visitant i també al local tots els productors que hi ha en aquest espai i també fomentar la venda directa. Properament les oficines de turisme de la Bisbal d’Empordà i de Peratallada es distribuirà una guia amb tots els productors i elaboradors locals.

El projecte Origen Empordanet compta amb el suport de la Diputació de Girona i el segell de Girona Excel·lent. La idea és que a través d’aquesta nova marca es doni valor als productes de quilòmetre zero que ja tenen segells i marques de qualitat. A través d’aquesta nova marca s’englobaran tots els productors i elaboradors d’acord amb el territori i a la qualitat dels productes. D’aquesta manera, es vol fomentar que els consumidors entenguin la qualitat dels productes que tenen al seu abast. A més, la marca també busca convertir-se en una eina de promoció turística.

De moment ja s’ha elaborat una guia en línia amb tots els productors que s’han sumat en aquesta nova marca. En aquest document es recull informació de cada un d’ells i dels segells i distintius de qualitat que aglutinen els seus productes. També hi ha informació de com comprar directament per estalviar-se intermediaris. Aquest document virtual serà el que properament també es repartirà a les oficines de turisme.

En paral·lel, la marca ha arrencat una campanya promocional a les xarxes socials i també s’ha fet una jornada de formació pensada per a productors. En aquesta sessió es va explicar la importància dels segells de qualitat en els productes i com potenciar la venda directa dels productes a partir d’una bona comunicació.

Maria Redacció Lorenzo

Missatges recents

Gran inauguració del Parc de les Aigües, el nou pulmó verd de Sabadell

La inauguració del Parc de les Aigües, el diumenge 27 d’abril, comptarà amb un ampli programa d’activitats obert a tothom…

9 minuts fa

S’entreguen els reconeixements de la 3a edició del Programa Terra d’Oportunitats de la Conca

Concactiva, amb la col·laboració de Caixabank, ha desenvolupat per tercer any el Programa “Terra d’Oportunitats”, per fomentar l’emprenedoria rural, la…

24 minuts fa

L’acumulació de gent per Sant Jordi obliga a tancar un accés al metro a Passeig de Gràcia

L'accés a l'estació de l'L3 del Metro de Barcelona al Passeig de Gràcia des d'Aragó-Rambla Catalunya ha hagut de ser…

1 hora fa

Els escriptors estrangers al·lucinen amb la febre per Sant Jordi

La celebració de Sant Jordi és una de les festivitats més arrelades a Catalunya, però és menys coneguda arreu d'Espanya…

1 hora fa

Veuen un home amb una destral pel carrer i troben una dona esquarterada a casa seva

La Policia investiga la mort d'una dona que ha aparegut esquarterada en un habitatge després que un home fos localitzat…

2 hores fa

Entitats, partits polítics i col·lectius presents a la Diada de Sant Jordi de Lleida

Diferents entitats, partits polítics de l'Ajuntament de Lleida i col·lectius de la ciutat també s'han deixat veure, una vegada més,…

3 hores fa

Esta web utiliza cookies.