L’Ajuntament de Roses (Alt Empordà) vol instal·lar una dessalinitzadora per garantir l’aigua aquest estiu. El regidor de Medi Ambient, Lluís Espada, diu que estan en converses amb el Consorci d’Aigües de la Costa Brava per fer-ho possible i que també volen comptar amb el sector turístic.
De moment, tenen un estudi fet i que hi ha diverses ubicacions sobre la taula. A més, la voluntat és que permeti cobrir el consum total que el municipi té en temporada baixa i un alt percentatge durant la temporada alta.
El president de l’Associació d’Empresaris Roses – Cap de Creus, Miquel Gotanegra, per la seva banda, diu que necessiten “solucions” per poder garantir “les piscines en funcionament” i avisa que si cal, en compraran una pel seu compte. Els empresaris, a més, plantegen com a millor emplaçament la zona de l’antiga depuradora de marisc.