Polèmica per un cartell publicitari on la garoina és un eriçó de bosc

L’Ajuntament s’ha pronunciat al respecte però la imatge encara ronda per la seva web

L’Ajuntament de Palafrugell i amb més precisió, l’Institut de Promoció Econòmica, ha volgut crear un cartell publicitari per a celebrar la trentena edició de la Garoinada Palafrugenca. Un esdeveniment que porta des del segle passat celebrant-se.

 

Tot i que, aquest any ha esdevingut una polèmica pel cartell que ha plasmat l’Ajuntament a la web i a les xarxes socials, per tal de fer-ne difusió. En comptes que aparegui la garoina o eriçó de mar, han fet aparèixer un eriçó de terra. Aquesta obra ha estat creada per Enric Farrés. En aquest cartell l’eriçó ocupa la part principal del mateix, juntament amb el nom dels restaurants que hi treballen i fan les promocions hostaleres i justament a sota, apareix en diversos idiomes aquesta petita frase: “Això no és una garoina”.

 

Un missatge molt poc idoni pel tipus de campanya gastronòmica; la qual es pot veure afectada pels sectors de la població més sensible i animalista i per la situació de la Covid-19. Josep Piferrer, alcalde de Palafrugell insisteix en que ha estat un anunci molt trencador i potser equívoc, però que l’estan canviant per tal d’evitar qualsevol tipus de malentès; però també assegura que el cartell no esdevindrà un fet negatiu perquè els poblerins accedeixin a les ofertes gastronòmiques que es celebren entre el 15 de gener i el 28 de març del 2021.

 

Aquesta edició obre la temporada amb 11 restaurants especialitzats en menús que saben tractar la garoinada com a producte de la terra i de qualitat i s’han creat uns menús, que des de fa 3 dies ja estan al servei de qualsevol veí de la zona, de moment, i ho estaran fins a finals de març. Els preus dels menús ronden els 40 euros aproximadament, però també fan packs d’ofertes amb hotels… Una promoció turística, hostalera però amb un cartell un pèl enrevessat. Esperem que gaudiu de les garoinades de Palafrugell.