La reobertura del servei de tren Blanes-Malgrat no té cap data fixada

La delegació del govern estatal a Catalunya ha confirmat a l’Ajuntament de Blanes que s’està a l’espera del dictamen final, tot i que alguns mitjans han apuntat que seria el 14 de desembre

Durant els darrers dies diversos mitjans de comunicació han anunciat que l’esperat restabliment de la línia de tren entre Blanes i Malgrat tindria lloc en una data molt determinada: el 14 de desembre. Es tracta d’una notícia llargament esperada per molts ciutadans i ciutadanes de Blanes, que necessiten utilitzar aquest servei per anar a treballar, a estudiar o atendre familiars més enllà de la Tordera.

A finals de gener el pont ferroviari sobre el riu va quedar parcialment enfonsat, a causa de la crescuda d’aigua fluvial que va haver durant el Temporal Glòria. Des de llavors l’enllaç ferroviari entre Blanes i Malgrat es cobreix amb un servei d’autobús alternatiu càrrec de RENFE. Això, lògicament, fa allargar el temps que cal invertir per anar des de Blanes en direcció a qualsevol de les poblacions que hi ha litoral a vall.

La Delegació del Govern nega que hi hagi cap data prevista

Tenint en compte tot això, l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, ha contactat amb la delegada del govern de l’estat espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, perquè l’informés al respecte. Fins al moment, la data que s’havia confirmat des d’ADIF per a la inauguració del nou pont ferroviari estava situada entre finals de desembre i principis de gener.

La delegada va confirmar a Àngel Canosa la informació que tenia el batlle: que no hi havia cap data fixada per a la inauguració, i que el govern estatal està pendent que s’enllesteixin els preceptius estudis de seguretat finals. Teresa Conillera també es va comprometre a què, tant bon punt de sàpiga la data de restabliment del servei, informarà l’alcalde de Blanes sobre aquest extrem.

El passat 7 de novembre ADIF ja va informar que les obres de construcció del pont estaven enllestides, però mancava que l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària fes els estudis de calibratge necessari que permetin reobrir el servei amb totes les garanties. Aquesta validació és el darrer tram que queda per cobrir, després que a finals d’octubre ja es van fer els preceptius estudis de càrrega fent circular un tren de proves sobre el pont.

Les proves van consistir en fer passar sobre l’estructura del nou pont tres locomotores amb un pes total de 300 tones, que van realitzar fins a quatre passades pel nou viaducte. Els combois es van situar sobre diversos vans de la infraestructura per a la corresponent prova estàtica, amb passades que es van efectuar a diferents velocitats per a la prova dinàmica.