Catorze alumnes denuncien un professor per fer tocaments mentre els preparava per a la selectivitat

En total són catorze les alumnes afectades, algunes de les quals menors d'edat quan van passar els fets

17 de juliol de 2026 a les 11:08h

Els Mossos d'Esquadra han tornat a detenir un professor jubilat de 74 anys de Torroella de Montgrí (Baix Empordà) per la seva presumpta implicació en diversos casos d'abusos sexuals a alumnes. La nova detenció arriba després que vuit noves víctimes hagin presentat denúncia, fet que eleva fins a catorze el nombre total de joves que asseguren haver patit tocaments per part del docent.

L'home impartia classes particulars de Matemàtiques i Química a estudiants d'entre 15 i 18 anys, als quals preparava per al Batxillerat i les Proves d'Accés a la Universitat (PAU). La primera denúncia es va presentar l'1 de juliol i, en els dies posteriors, cinc alumnes més van denunciar uns fets similars. Ara, amb les vuit noves denúncies, la investigació continua oberta i els Mossos no descarten que puguin aparèixer més víctimes.

Segons la investigació, els presumptes abusos es produïen durant les classes particulars que el professor impartia al seu domicili de Torroella de Montgrí. Tot i que també donava classe a nois, fins ara totes les denúncies corresponen a alumnes. Les joves relaten que els primers contactes consistien en insinuacions i tocaments a les cuixes, que, presumptament, augmentaven en freqüència i gravetat a mesura que el docent guanyava la seva confiança.

Fonts properes al cas assenyalen que el professor gaudia d'un gran prestigi al municipi i que durant anys havia estat una referència per a molts estudiants que es preparaven per superar el Batxillerat i la selectivitat. En alguns casos, les classes es desenvolupaven mentre altres familiars de l'investigat es trobaven en diferents estances de l'habitatge.

La investigació es va iniciar arran de la primera denúncia, que va animar altres antigues alumnes a explicar les seves experiències davant la policia. Els Mossos d'Esquadra mantenen obertes les diligències per determinar si hi ha més possibles víctimes.

Està previst que el detingut passi a disposició judicial en les pròximes hores, mentre el jutjat decideix les mesures cautelars que corresponguin.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit