La ‘Campanya Busca el Caganer’ de Blanes ha fet rècord de participants

Dissabte es va fer el sorteig de l’acció que ha consistit en trobar la figura amagada a les 57 botigues participants, premiat amb una estada de 3 dies a Port Aventura i Ferrari Land per a 4 persones

temps lectura-Temps de lectura: 3 minuts

Una vegada més, tal com ja sol passar cada cop que organitza esdeveniments d’aquest tipus, centenars de persones es van aplegar la tarda de dissabte per participar al sorteig d’un premi corresponent a una nova campanya organitzada per l’Associació de Botiguers de Blanes Centre (ABBC). L’acte es va acollir al Passeig de Dintre, davant l’Ajuntament de Blanes, i ha culminat dos intensos mesos d’activitats protagonitzades per l’entitat comercial.

En aquesta ocasió el sorteig d’ahir corresponia a una acció molt nadalenca que s’ha fet coincidint amb aquestes festes i que, cada vegada que s’ha organitzat, atrau sempre un bon grapat de participants. Es tractava de la ‘Campanya Busca el Caganer’, que consisteix en què els i les clients –especialment la canalla, tot i que també ho fan els adults- han de localitzar la popular figura del pessebrisme català als aparadors del centre de la ciutat.

Rècord de participants, amb les 2.000 butlletes repartides

Durant tot el mes de desembre i principis d’aquest gener, calia que les famílies anessin a la recerca del caganer que s’havia amagat en un total de 57 establiments que s’han adherit en aquesta ocasió a la iniciativa. Un cop localitzada la popular figura, calia indicar-li als responsables de les botigues perquè els segellessin la butlleta i, un cop complimentada, lliurar un resguard bé a la botiga o bé ahir a la tarda, a la gegantina urna del sorteig.

S’han editat 2.000 butlletes, i en aquesta ocasió s’ha fet rècord, perquè totes s’han repartit, no n’ha quedat cap ni una sense destinatari. Això ha provocat que durant les vacances de Nadal hagi estat molt habitual veure voltar per les botigues de Blanes una munió de quitxalla acompanyada generalment dels pares i mares, a la recerca del caganer. Molta més colla del què ja era habitual.

Sorteig del viatge, 14 caganers i cerimònia dels desitjos

I és que el premi estava força bé, pensat perquè el gaudeixi tota la família: una estada de tres dies i dues nits a Port Aventura i Ferrari Land per a quatre persones, allotjats en un dels millors hotels del parc. Abans de fer aquest sorteig, però, l’acte d’ahir a la tarda es va encetar amb una cerimònia plena de significat.

Es van cremar tots els missatges que durant les darreres setmanes s’han estat penjant a l’Arbre dels Desitjos, una altra activitat impulsada per l’ABBC amb motiu de les festes nadalenques que també porta molts anys fent-se. L’arbre de Nadal l’han ornat prop de 400 desitjos escrits en paperetes que estaven a disposició de tothom qui volgués contribuir-hi. Ara que s’han acabat les festes, s’han despenjat de l’arbre i ahir es van cremar perquè es compleixin, enduts pel vent, després que se’n van llegir alguns pel públic que omplia el recinte.

Finalment va arribar el moment més esperat: el sorteig que primer va destriar els guanyadors i guanyadores de 14 figures de xocolata del caganer, i finalment la butlleta guanyadora. L’emoció va estar a flor de pell perquè es va haver de repetir, al no ser-hi present la primera persona destriada. Al segon intent ja es va desvetllar que es tractava d’una nena, la Laura, representada en aquest cas pel seu pare, qui va endur-se el mega-taló on hi havia descrit el premi.

Caganer de Xocolata dissenyat per la ninotaire Pilarín Bayés

Aquests nadals han estat la cinquena edició de la ‘Campanya Busca el Caganer’, que cada any és un èxit assegurat, sumant al mateix temps una acció comercial a la reivindicació popular d’aquesta figura típica dels pessebres a Catalunya. A més a més, aquesta darrera vegada l’Associació de Botiguers de Blanes Centre ha comptat amb la col·laboració d’una destacada artista pel disseny de l’erràtica figura del caganer que s’amagava als aparadors.

La figura tridimensional prové d’un disseny de la ninotaire vigatana Pilarín Bayés, qui ha autoritzat que se’l pogués utilitzar. Posteriorment la botiga Sweet Things de Blanes se n’ha encarregat de transformar-la en l’escultura de xocolata que aquests dies s’amagava als aparadors perquè la canalla la trobés. Als més observadors els ha estat fàcil identificar l’artista que ha dissenyat la figura del caganer de la campanya, ja que l’estil de Pilarín Bayés és inconfusible, sobretot pels nassos allargats amb què acostuma a dotar les seves figures.

L’acte del sorteig de la campanya realitzat ahir a la tarda el van encapçalar el president de l’Associació de Botiguers de Blanes Centre, Lluís Pascual, i l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa. Els van acompanyar membres de la junta de l’entitat comercial, així com el tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Comerç, Turisme i Empresa, Albert Sanz.