Blanes tanca el 12è Projecte Rossinyol

Han participat 26 alumnes de la Universitat de Girona i de Blanes, procedents de València, Colòmbia, Marroc, Urugai, Badalona, Terrassa i Barcelona

Salutació de l'alcalde de Blanes. Imatge cedida per l'Ajuntament de Blanes

La ciutat on comença la Costa Brava ha posat punt i final a una nova edició del Projecte Rossinyol, una experiència educativa i d’integració en la comunitat que a Blanes aquest curs 2020-2’21 s’ha organitzat per 12è any consecutiu. Per segona edició consecutiva, la pandèmia ha obligat a fer sensibles canvis en relació al què solia se una festa de celebració que comptava amb l’activa participació de tothom.

La cloenda es va haver de circumscriure a una trobada telemàtica amb dos torns perquè tots els i les protagonistes poguessin participar-hi. La trobada online va tenir lloc fa uns dies, i es va procurar que –salvant les distàncies i els lògics impediments de no poder superar la barrera espai/temps- la canalla gaudís de l’esdeveniment.

Per això, des del Servei de Polítiques Migratòries de l’Àrea d’Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania de l’Ajuntament de Blanes, es va dissenyar una dinamització feta a mida seva, perquè no fos un acte encarcarat. Durant la celebració, tant l’alcalde de Blanes com el regidor de Nova Ciutadania i Solidaritat, Àngel Canosa i Miky Corregidor respectivament, els van adreçar sengles salutacions a través d’uns breus missatges de vídeo enregistrats prèviament.

12è Projecte Rossinyol a Blanes amb 26 alumnes

El 12è Projecte Rossinyol a Blanes ha comptat aquest curs amb 13 parelles, és a dir: un total de 26 alumnes. Els mentorats estudien en tres centres educatius de Blanes: l’Escola Napoleó Soliva, l’Escola Carles Faust i l’Institut Serrallarga. Les seves famílies provenen de Badalona, València, Barcelona, Colòmbia, Terrassa, Marroc i Uruguai.

En el cas dels nens i nenes que provenen d’arreu de Catalunya o l’estat espanyol, han estat escollits perquè tenen una situació familiar delicada, o bé perquè tot i ser d’aquí no parlen la llengua, o encara no la dominen prou bé. Per la seva banda, els mentors de la Universitat de Girona estudien diferents tipus d’estudis superiors: Dret, Biologia, Treball Social, Comunicació Cultural, Psicologia, Educació Primària i Educació Social.

Una experiència molt ben valorada per tothom

El Projecte Rossinyol es va posar en marxa a Blanes coincidint amb el curs 2009-2010 i, des de llavors, la valoració que n’han fet els seus participants sempre ha estat molt positiva. Es basa en la interrelació que s’estableix entre mentors (estudiants universitaris voluntaris) i mentorats (alumnes d’origen estranger), com a base per al mutu aprenentatge.

El seu objectiu és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes nouvinguts, així com que la Universitat de Girona i el conjunt d’institucions que hi participen contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social dels nens i nenes. La voluntat és incentivar el desenvolupament dels joves escolars i el seu coneixement del territori, així com consolidar la seva integració social, cultural i lingüística. A canvi, els mentors reben certificats per la formació que al seu temps també reben, i per la tasca realitzada se’ls atorga crèdits de reconeixement o de lliure configuració.