Blanes aprova el nou Reglament del Punt d’Informació Juvenil i de Nau4, Espai Jove

L’objectiu és que Nau4 esdevingui en l’espai referencial per als i les joves de Blanes amb diferents activitats i propostes

Punt d'Informació Juvenil. Imatge cedida per l'Ajuntament de Blanes

La sessió plenària de l’Ajuntament de Blanes corresponent al mes de maig, celebrada el passat dijous, ha aprovat el document que se suma a tot el seguit de feina que s’ha estat implementant els darrers mesos per donar un nou impuls per a millorar en l’atenció de les necessitats, les inquietuds que puguin tenir les i els joves de Blanes. Es tracta del nou Reglament del Punt d’Informació Juvenil de Blanes (PIJB), i de la Nau4, Espai Jove, el què vindria a ser el Casal Jove municipal.

Aquesta nova normativa, aprovada per unanimitat per totes les forces polítiques municipals, substitueix la que estava vigent des del 2012, i s’ha considerat necessària tant per a la posada en marxa del PIJB –en seguiment del Pla Local de Joventut 2019-2023- com per organitzar les activitats de Nau4, Espai Jove. Cal recordar que per a l’elaboració del nou reglament s’ha comptat amb aportacions dels i les joves de la vila a través d’un procés participatiu.

Punt d’Informació Juvenil de Blanes (PIJB) i Nau4 Espai Jove

El PIJB és un servei que s’ha posat en marxa amb un doble objectiu: d’una banda apropar als i les joves la informació dels recursos i serveis que hi ha al seu abast i transformar-la en coneixement d’acord amb les seves necessitats, preferències i el seu projecte de vida. De l’altra, per poder detectar noves necessitats, interessos o tendències per readaptar el servei o aplicar les polítiques juvenils que facin falta.

Paral·lelament, per aconseguir que Nau4 Espai Jove esdevingui en el referent per als i les joves del municipi, s’ha considerat necessari estructurar les seves activitats al voltant de quatre tipologies. La primera és que sigui un punt de trobada perquè les i els joves puguin gaudir d’espais de lliure accés amb una proposta d’activitats que facilitin la interrelació i l’intercanvi d’experiències.

En segon lloc, s’organitzen tallers perquè puguin desenvolupar i aprofundir en les seves habilitats i coneixements d’acord amb els seus interessos i motivacions. La tercera és realitzar activitats extraordinàries, perquè puguin expressar les seves habilitats o coneixements artístics davant del públic i/o per gaudir d’espectacles professionals. I per últim, la quarta és la cessió d’espais especialment per a joves i entitats juvenils perquè puguin desenvolupar-hi les seves activitats.

En el propi reglament també es garanteix la regularitat de l’obertura de l’espai, que haurà de romandre obert totes les tardes de dilluns a divendres, atenent així a una de les observacions recollides al Pla Local de Joventut, on s’indicava que la major part del temps el casal estava tancat. Respecte el procés participatiu a què s’ha sotmès l’elaboració del nou reglament, durant el passat mes de febrer es va realitzar un període de consulta pública on podien participar joves, així com entitats juvenils i professionals que treballen en aquest àmbit.

Durant aquest període es van rebre diverses aportacions, que s’han incorporat a través de la inclusió de l’Article 10 del Reglament, així com la disposició addicional primera en la normativa aprovada. Posteriorment, també es va obrir un termini d’exposició pública del 12 d’abril al 3 de maig, en què podia participar tota la ciutadania en general que desitgés fer aportacions addicionals. En l’aspecte municipal, val a dir també que s’han realitzat reunions informatives amb representants dels grups polítics el passat mes de gener, i en l’actual mes de maig.