Els representants dels treballadors i treballadores de Nylstar van fer arribar un informe al Jutjat Mercantil Número 1 de Girona on manifestaven el seu suport a l’oferta presentada per l’empresa ACIN (Activitats Integrals Costa Brava) en el procés concursal de Nylstar. De fet, el Comitè d’Empresa ha signat un acord amb ACIN sobre la subrogació de contractes i el compromís de recol·locació de les persones que van perdre el seu lloc de treball.
Cal recordar que ACIN va presentar una oferta econòmica per a l’adquisició del perímetre de la unitat productiva de l’empresa Nylstar acompanyada d’un Projecte Industrial de futur. Aquesta va ser l’única proposta presentada, però va ser valorada negativament per l’Administració Concursal a la reunió de la Taula per a la Reindustrialització de Nylstar, que va considerar l’oferta insuficient. El projecte industrial preveia la posada en marxa d’una planta de reciclatge.
Recolzament dels treballadors a l’oferta d’ACIN
Des de la representació dels treballadors i treballadores, tal com es reflecteix a l’informe lliurat al Jutjat Mercantil, es va ratificar aquest acord en assemblea, manifestant-se a favor. Posteriorment, el Comitè d’Empresa s’ha reunit aquesta setmana amb l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, demanant el recolzament del consistori blanenc a la decisió del personal de l’antiga SAFA.
Al seu temps, el batlle va fer extensiva aquesta petició a la resta de grups polítics representats a l’Ajuntament. Després d’una reunió convocada amb caràcter extraordinari de la Junta de Portaveus Municipals amb aquesta qüestió com a tema únic, totes les forces polítiques han recolzat unànimement donar suport a la opció que defensen als treballadors i treballadores.
L’alcalde de Blanes ha remarcat: “Estic completament d’acord amb l’oferta que ha presentat ACIN, perquè precisament s’inscriu i potencia un sector actualment en creixement com és el del reciclatge. El nostre interès com Ajuntament de Blanes és que es mantingui la producció industrial en aquesta zona i a més a més, encara més important: hi ha una previsió de creixement de 75 treballadors i treballadores, i això no es pot perdre de vista en els temps que corren”.
L’acord signat entre els treballadors i Activitats Integrals Costa Brava inclou que, en el marc del concurs d ela societat Nylstar, ACIN subrogarà 15 de 35 contractes laborals de l’actual plantilla, amb les mateixes condicions socials i econòmiques. També s’obliga i compromet al manteniment de la ocupació laboral per als treballadors i treballadores des del primer dia en què s’iniciï l’activitat industrial al perímetre de l’empresa Nylstar.
Per últim, l’acord contempla que tindran prioritat en la ocupació de treball a les instal·lacions de Nylstar el personal que va extingir la seva relació laboral amb Nylstar, a causa de la presentació del Concurs de Liquidació del passat 18 de gener de 2023. Per això, els representants legals dels treballadors participaran en els processos de selecció del personal necessari. La previsió inicial d’ocupació de l’empresa ACIN a Blanes serà d’unes 75 persones, una vegada hagi finalitzat la reconversió industrial.