Blanes recupera una festa tradicional en el 13è Projecte Rossinyol

Aquest passat divendres la festa es va fer a l’Escola Pinya de Rosa, després que les quatre anteriors ocasions es va acollir a altres centres

Poc a poc, les limitacions que necessàriament suposava l’organització d’esdeveniments per les mesures de seguretat de la pandèmia, estan quedant cada vegada més enrere, i això ha suposat la recuperació de diverses activitats. Algunes d’elles són novetat, però d’altres ja ocupaven un lloc fixe en les agendes de molts col·lectius.

Aquest darrer cas és el què té a veure amb la festa que es va poder tornar a fer ahir presencialment: la Festa de Cloenda del Projecte Rossinyol. De fet, la presentació del projecte –que va tenir lloc el passat mes de novembre- ja es va poder tornar a fer amb tota normalitat, podent engegar l’experiència amb la necessària presència que sempre contribueix a què tot flueixi de manera més natural.

Aquest passat divendres la festa es va fer a l’Escola Pinya de Rosa, després que les quatre anteriors ocasions es va acollir als centres de Mossèn Joan Batlle, Carles Faust, Joaquim Ruyra i La Plantera. Els protagonistes de la festa, com no podia ser d’una altra manera, van ser els nois i noies que han participat formant sengles parelles al Projecte Rossinyol. Ho van fer acompanyats pels directors, caps d’estudis o coordinadors dels respectius centres educatius, així com d’amics i familiars.

L’acte el va encapçalar l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat de la regidora d’Acció Social, Marian Anguita. Tots dos es van encarregar de donar la benvinguda, i elogiant tant la generositat dels mentors com l’esforç esmerçat pels mentorats en una iniciativa que en cada nova edició sempre ha estat molt ben valorada per tothom. Finalment, tots dos també es van encarregar de lliurar els diplomes acreditatius a tots i totes les alumnes.

13è Projecte Rossinyol a Blanes amb 26 alumnes

Aquest curs 2021-2022 el projecte ja ha arribat a la 13a edició, i ha comptat amb la participació de 26 nois i noies dividits en 13 parelles. Els mentorats tenen entre 8 i 13 anys d’edat, i estudien en 7 centres educatius blanencs d’ensenyament públic primari i secundari. Són l’Escola Napoleó Soliva, l’Escola Carles Faust, l’Escola Quatre Vents, l’Escola Pinya de Rosa, l’Escola Mossèn Joan Batlle, l’Escola Joaquim Ruyra i l’Institut Serrallarga.

Les famílies dels escolars de Blanes provenen de diferents països africans, sud americans i europeus: Hondures, Argentina, Gàmbia, Síria, Senegal, Marroc, Colòmbia, Romania i Rússia. Per la seva banda, els mentors i mentores viuen majoritàriament a Blanes, i estudien diverses carreres a la Universitat de Girona: Educació Infantil, Infermeria, Treball Social, Enginyeria Agroalimentària, Dret ADE/Economia i Psicologia.

Una experiència molt ben valorada per tothom

El Projecte Rossinyol es va posar en marxa per primera a Blanes coincidint amb el curs 2009-2010 i, des de llavors, la valoració que n’han fet els seus participants sempre ha estat molt positiva. Es basa en la interrelació que s’estableix entre mentors (estudiants universitaris voluntaris) i mentorats (alumnes d’origen estranger), com a base per al mutu aprenentatge.

El seu objectiu és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes nouvinguts, així com que la Universitat de Girona i el conjunt d’institucions que hi participen contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social dels nens i nenes. La voluntat és incentivar el desenvolupament dels joves escolars i el seu coneixement del territori, així com consolidar la seva integració social, cultural i lingüística. A canvi, els mentors reben certificats per la formació que al seu temps també reben, i per la tasca realitzada se’ls atorga crèdits de reconeixement o de lliure configuració