Dijous, 18 de juliol de 2024
És notícia

Blanes participa en un showcooking a Barcelona per promocionar els productes Km 0 de l’Espai Agrari de la Baixa Tordera

Avatar photo

S’ha fet en el marc de la II Jornada Gastronòmica de Productes de Proximitat dedicada a la tomata organitzada a l’espai Xef Caprabo de L’Illa Diagonal

Per segon any consecutiu, els productes de proximitat del territori s’han promocionat avui a través d’una experiència promoguda per la cadena de supermercats Caprabo, en col·laboració amb l’Espai Agrari de la Baixa Tordera. S’ha fet en el marc de l’ha celebrat la II Jornada Gastronòmica de Productes de Proximitat dedicada a la tomata, ubicada l’espai Xef Caprabo de L’Illa Diagonal de Barcelona.

L’Espai Agrari de la Baixa Tordera (EABT) està format per cinc municipis: Blanes (l’únic representant de comarques gironines), Santa Susanna, Palafolls, Malgrat de Mar i Tordera. La jornada, que ha tingut lloc avui al migdia, està emmarcada al ‘Programa de Proximitat per Comarques’ de Caprabo, amb l’objectiu de posar en valor els productes de proximitat, de qualitat i de temporada.

S’ha fet coincidint amb la temporada de la tomata, que s’allarga entre els mesos de juny i octubre. És durant aquest període quan es desenvolupen els nivells ideals de gust i textura. L’esdeveniment l’han encapçalat el president de l’Espai Agrari de la Baixa Tordera i alcalde de Palafolls, Francesc Alemany; la secretària de l’EABT i alcaldessa de Malgrat de Mar, Sònia Viñolas; el tresorer de l’EABT i primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Blanes, Joan Felip; així com els representants de la Conca de la Tordera i de l’Àrea de Proximitat de Caprabo, Josep Ferrer i Manuel Blanco, respectivament, entre d’altres autoritats.

 

El Xef Ivan González Adan, cuina tres receptes amb tomata

El Showcooking d’aquest migdia ha comptat amb la participació del xef Iban González Adan, fundador del restaurant Doryoku de Malgrat de Mar, acreditat amb 5 estrelles en km0 pel seu extens ús de productes de proximitat. El xef de cuina, considerat com un dels ambaixadors del km0 a l’estat espanyol, s’ha encarregat de fer el shocooking-degustació elaborant tres originals receptes  que han tingut la tomata com a base.

Així, ha preparat pa amb tomata acompanyat de tonyina vermella en làmines molt fines amb tomata xerri, pa esmicolat i oli d’oliva amb gotetes de soja; tomata farcida de tàrtar de salmó amb aires d’oli de trufa; i finalment un pastís Cheescake de xocolata blanca amb melmelada de tomata. No cal dir que tothom qui ha participat en l’experiència ha pogut adonar-se de la varietat de plats que es poden fer amb la tomata com a base, un dels principals incentius de la Cuina Mediterrània.

Caprabo ha estat la primera companyia en col·laborar amb la Conca de la Tordera per introduir als seus supermercats la venda de tomates amb embolcalls 100% reciclables i compostables. La seva aposta com a supermercat responsable preveu la venda de prop de 250.000 kg de tomata a l’any sense l’ús de plàstics en el seu empaquetament. Això suposarà l’estalvi de tres dones de plàstic en un any.

 

Caprabo, Programa de Proximitat per Comarques

La cadena de supermercats Caprabo és una de les que ha mostrat des de fa més temps un major grau de compromís amb la producció de proximitat. Compta amb un ‘Programa de Proximitat per Comarques’ a través del qual ha donat entrada als seus establiments a uns 300 petits productors i cooperatives agràries, així com a més de 2.800 productes. La companyia treballa amb cada comarca catalana de manera específica, d’acord amb la riquesa de la seva producció agroalimentària.

El programa inclou diverses iniciatives de suport a la producció de proximitat. Entre elles, destaquen les accions promocionals als supermercats, campanyes anuals pel foment del consum de productes de proximitat, la comunicació de les iniciatives vinculades a proximitat a més d’un milió de clients amb targeta, les Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes i l’organització de jornades gastronòmiques amb productes de proximitat de temporada.

 

Primer Supermercat amb Segell oficial de ‘Venda de Proximitat’

Una altra prova del compromís de la cadena de supermercats amb els productes autòctons és que va ser la primera en incloure el segell oficial ‘Venda de Proximitat’ per aquells productes de procedència directa del camp. El segell identifica davant del consumidor els productes agroalimentaris de Catalunya que, per la seva proximitat, redueixen al mínim el procés d’intermediació.

Això repercuteix tant en el cost i benefici dels productors i productores, com de cara als consumidors i consumidores, que tenen una garantia afegida de la qualitat, frescor, mínima empremta ecològica i immediatesa. També afavoreix la viabilitat de les explotacions agràries, i contribueix en definitiva a millorar l’economia local. A banda dels representants orgànics de l’EABT, també han assistit els regidors de Palafolls i Malgrat de Mar, Aleix Freixa i Jordi Lluís Farré; la responsable de Promoció de la Ciutat de l’Ajuntament de Blanes, Montse Torres; i els tècnics de l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Girona, Sònia Callau i Marc Riera.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

18 − six =

Notícia anterior

Laboratori Dr. Oliver Rodés s’adhereix a l’AEQT com a nou Business Partner

Notícia següent

MoraBanc activa el sistema de pagament amb rellotge de Garmin

Notícies relacionades