Dimarts, 17 de juny de 2025
És notícia

Banyoles presenta el nou Pla d’inversions turístiques sostenibles

Avatar photo

A través de les diferents inversions previstes, es vol posicionar Banyoles com La Ciutat  de l’Aigua, una destinació verda que fomenta un estil de vida saludable

L’Ajuntament de Banyoles ha presentat aquest vespre en un acte a l’Auditori de l’Ateneu el nou Pla d’inversions turístiques 2023-2025. El pla, que es finança amb una inversió de 2,3 milions d’euros procedents dels fons europeus Next Generation, inclou una vintena d’actuacions vinculades al cicloturisme, a l’entorn natural i la gestió de fluxos de visitants, que s’executaran en un termini de tres anys.

 

El nou pla d’inversions turístiques persegueix un triple objectiu. En primer lloc, es vol promoure un model de desenvolupament turístic sostenible, competitiu i intel·ligent que permeti consolidar Banyoles com a destinació líder pel que fa a turisme lúdico-esportiu. També es vol diversificar l’oferta cap a un turisme slow i soft vinculat al benestar, l’aigua, la natura i la cultura amb una oferta de productes turístics atractius, especialitzats i segmentats que enllacin l’estany amb el centre de la ciutat.

 

A més, a través de les diferents inversions previstes, es vol posicionar Banyoles com La Ciutat  de l’Aigua, una destinació verda que fomenta un estil de vida saludable promovent una  descoberta activa dels recursos més enllà de l’estany per a diferents públics i que permeti  posicionar la destinació com a un imprescindible de Catalunya durant tot l’any.

 

El pla, que preveu una inversió de 2.265.000 euros, s’estructura en quatre grans eixos: la  destinació esportiva que aposta pel cicloturisme, la mobilitat sostenible, els paisatges de  l’estany i l’entorn i l’aigua, com a element sense el qual no s’entén el naixement i posterior  desenvolupament econòmic i social de la ciutat.

 

El projecte inclou divuit actuacions com la construcció de nous carrils bici per ampliar la xarxa ciclable, connectant la vida verda, el centre històric de la ciutat i l’Estany; la construcció d’un gran parc d’aigua, la millora de la zona esportiva de l’estany o la construcció d’un aparcament per a autocaravanes, a més de video mapping en espais del Barri Vell o la incorporació de senyalització turística intel·ligent, entre  altres.

 

En l’acte de presentació, l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha destacat que “el pla  permetrà posar en valor dos grans elements estratègics de la ciutat com són l’aigua i l’ús de la  bicicleta”. En aquest sentit, l’alcalde ha remarcat que “l’aposta que fem per avançar cap a un  model turístic amb una oferta sostenible també beneficiarà els veïns i veïnes de Banyoles amb  noves infraestructures que seran pròpies de la ciutat, a l’hora que la fem més atractiva i  competitiva com a destinació turística”.

 

Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Anna Tarafa, ha explicat que el pla  “permetrà diversificar l’oferta de productes turístics i descongestionar la zona de l’Estany,  millorar la sostenibilitat i la gestió del patrimoni natural amb noves pautes de consum i de  mobilitat, millorar la competitivitat i incorporar la digitalització en la gestió dels recursos, les  infraestructures i els productes turístics”.

 

Banyoles és una de les dues úniques ciutats de la demarcació de Girona (l’altra és Figueres)  que ha rebut finançament en la segona convocatòria del Programa Extraordinari de Plans de  Sostenibilitat Turística a les Destinacions 2022. L’objectiu d’aquests plans és donar finançament  als municipis amb vocació turística perquè puguin modernitzar, transformar i fer més  competitives les seves infraestructures i serveis d’ús turístic. En total, Catalunya gestionarà 83  milions d’euros dels fons Next Generation.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Clípol ja és a l’Inventari General del Patrimoni Cultural com a bé moble inventariat

Notícia següent

Helena Martínez, Diputació de Lleida: “El 8M de la reivindicació i l’orgull”

Notícies relacionades