Arriba una nova edició de l’Orientolot

Avatar photo

Un any més Olot acull l’Orientolot, una activitat esportiva per a tots els alumnes de 1r d’ESO de La Garrotxa dissenyada per potenciar l’activitat física, la capacitat de concentració i cooperació. Enguany, a diferència d’altres edicions, la iniciativa ha hagut d’adaptar-se a les mesures de seguretat, prevenció i requeriments de la COVID-19 i, per això, els alumnes dels centres educatius es desplacen fins a les pistes d’atletisme d’Olot per poder practicar tres esports diferents: curses d’orientació, rugbi i diferents disciplines d’atletisme.

L’activitat es realitza en petits grups heterogenis de cada centre seguint un conjunt de dinàmiques educatives amb la voluntat de fomentar l’esperit cooperatiu i la pràctica esportiva. El primer Orientolot es va celebrar el curs 2010-11 com una evolució i adaptació del Rodajoc, dirigit per a alumnes d’edats superiors i, des de llavors, s’ha portat a terme de forma anual.

Enguany, més de 500 alumnes de 1r d’ESO de 7 centre educatius d’Olot participen en aquesta iniciativa que va arrencar el passat 9 d’abril i s’allargarà fins al 28 d’abril.

Concretament es tracta del Bosc de la Coma, de l’Institut Montsacopa, el Cor de Maria, Salvador Vilarrasa, l’IES Garrotxa, l’Escola Pia i el Petit Plançó.

Al mateix temps, l’activitat compta amb la col·laboració i suport de l’Associació Esportiva Gastant Keks així com els entrenadors i entrenadores del Garrotxa Rugby Club i alumnes dels cicles formatius de l’Escola Pia. Paral·lelament, està organitzada des de l’Àrea d’Esports i d’Educació i Joventut de l’Ajuntament d’Olot, l’Escola Pia, el Consell Esportiu de la Garrotxa i amb l’assessorament dels i les professores d’Educació Física de tots els centres de secundària de la comarca.

A part de potenciar la pràctica esportiva no competitiva, l’Orientolot permet treballar diversos conceptes, aptituds i actituds tals com la imaginació, la interpretació de mapes i orientació i la capacitat d’observació tot contribuint a millorar l’autoestima, la seguretat, la confiança i les relacions personals entre els i les alumnes.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Hospitalet, una de les primeres ciutats que impulsarà el Pla local d’acció comunitària inclusiva

Notícia següent

eCOVID, l’aplicació de la URV per registrar els casos dins la comunitat universitària

Notícies relacionades