Arriba una nova edició de l’Orientolot

Un any més Olot acull l’Orientolot, una activitat esportiva per a tots els alumnes de 1r d’ESO de La Garrotxa dissenyada per potenciar l’activitat física, la capacitat de concentració i cooperació. Enguany, a diferència d’altres edicions, la iniciativa ha hagut d’adaptar-se a les mesures de seguretat, prevenció i requeriments de la COVID-19 i, per això, els alumnes dels centres educatius es desplacen fins a les pistes d’atletisme d’Olot per poder practicar tres esports diferents: curses d’orientació, rugbi i diferents disciplines d’atletisme.

L’activitat es realitza en petits grups heterogenis de cada centre seguint un conjunt de dinàmiques educatives amb la voluntat de fomentar l’esperit cooperatiu i la pràctica esportiva. El primer Orientolot es va celebrar el curs 2010-11 com una evolució i adaptació del Rodajoc, dirigit per a alumnes d’edats superiors i, des de llavors, s’ha portat a terme de forma anual.

Enguany, més de 500 alumnes de 1r d’ESO de 7 centre educatius d’Olot participen en aquesta iniciativa que va arrencar el passat 9 d’abril i s’allargarà fins al 28 d’abril.

Concretament es tracta del Bosc de la Coma, de l’Institut Montsacopa, el Cor de Maria, Salvador Vilarrasa, l’IES Garrotxa, l’Escola Pia i el Petit Plançó.

Al mateix temps, l’activitat compta amb la col·laboració i suport de l’Associació Esportiva Gastant Keks així com els entrenadors i entrenadores del Garrotxa Rugby Club i alumnes dels cicles formatius de l’Escola Pia. Paral·lelament, està organitzada des de l’Àrea d’Esports i d’Educació i Joventut de l’Ajuntament d’Olot, l’Escola Pia, el Consell Esportiu de la Garrotxa i amb l’assessorament dels i les professores d’Educació Física de tots els centres de secundària de la comarca.

A part de potenciar la pràctica esportiva no competitiva, l’Orientolot permet treballar diversos conceptes, aptituds i actituds tals com la imaginació, la interpretació de mapes i orientació i la capacitat d’observació tot contribuint a millorar l’autoestima, la seguretat, la confiança i les relacions personals entre els i les alumnes.