Arbúcies reclama una solució definitiva per al servei d’internet i de telefonia

La falta d’inversió en les infraestructures, principal causa de les incidències constants en la connexió

Des de fa temps Arbúcies pateix, periòdicament, talls en la connexió d’internet i telefonia fixe, fet que comporta importants perjudicis a la ciutadania, empreses, autònoms, personal que teletreballa des de la pròpia llar i a la mateixa administració.

Cada vegada que es produeix una incidència, des de l’Ajuntament es notifica a l’operador de telecomunicacions proveïdora del servei (generalment Telefonica – Movistar) a través d’un canal directe que té com objectiu atendre les incidències que afecten a un ampli nombre de població. La resolució d’aquests problemes va a càrrec del propi operador i, malauradament, tot i les contínues demandes per part de l’Ajuntament, no s’informa ni del temps de resolució previst ni en el moment que es dona la incidència com a resolta.

La causa d’aquestes incidències es troba principalment en la manca d’inversió dels operadors en el manteniment de les infraestructures, en alguns punts en un estat molt precari, que comporta que qualsevol imprevist deixi sense servei als seus clients.

Davant l’augment d’aquests talls, que també afecten a altres poblacions com Breda i Sant Hilari, des de l’Ajuntament s’està treballant conjuntament amb aquests municipis per emprendre accions conjuntes. Amb l’assessorament de Localret (Consorci local format per les administracions locals de Catalunya per millorar l’acció en l’impuls de la societat de la informació), s’estan estudiant les accions que puguin ser més efectives per tal de solucionar definitivament aquests greus problemes.