L’incendi de Colera i Portbou (Alt Empordà) ha malmès la planta d’osmosi de Colera, que recomana als veïns no utilitzar l’aigua de l’aixeta per beure ni per cuinar. En un ban, l’Ajuntament alerta que s’hi han detectat uns valors de clorurs –sal- superiors als límits establerts i demana que només es faci servir per a les dutxes o per rentar roba i estris.
“A causa de la situació d’emergència que hem viscut aquest cap de setmana amb el virulent incendi que ha afectat el municipi, s’ha utilitzat un volum molt alt d’aigua i atès que partíem ja d’una situació de sequera extrema, el dia d’avui s’ha agreujat la situació”, assegura el consistori al comunicat.
Per altra banda, a Portbou, la companyia Telefònica continua treballant per retornar el servei de fibra òptica, connexió a internet per cable i la línia de telèfon fix al municipi. El servei va quedar afectat per l’incendi i la companyia espera resoldre la incidència aquest mateix dilluns.