3a sessió del cicle “Taller de bones pràctiques d’arquitectura sobre la ciutat de Figueres”

30 de març de 2022 a les 13:48h

La seu de la Delegació de l’Alt Empordà del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) acollirà aquest divendres 1 d’abril de 2022, a les 19 hores, la tercera sessió del cicle “Taller de bones pràctiques d’arquitectura sobre la ciutat de Figueres” dedicada als habitatges individuals inserits en el teixit urbà. En aquesta ocasió, els arquitectes que hi participaran seran Dana Palmada, Iban Roca, Eugènia Poch i Josep Maria Modolell, els quals presentaran els seus projectes.

Coordinat per l’arquitecte Joan Falgueras Font, aquest cicle pretén posar en valor la professió de l’arquitecte a través d’una selecció de projectes fets a la ciutat de Figueres en els darrers deu anys. Cada sessió serà una posada en comú per debatre solucions sobre la ciutat existent, ja que en la dècada de paràlisis del món immobiliari expansiu, els oficis de la construcció s'han concentrat en la rehabilitació de la ciutat històrica on sobreviu amb força l'arquitectura. La intensitat quantitativa i qualitativa d'aquest fenomen econòmic i cultural permet millorar l'autoestima de Figueres.

4 jornades, 4 temàtiques i diferents projectes a la ciutat de Figueres

El cicle va començar el divendres 18 de març, amb una jornada dedicada a la reutilització d'edificis col·lectius residencials, amb la participació de Joana Argerich, Montse Llorens, Misé Coll, Pep Gorgot i Noemí Molpeceres. La segona jornada estava dedicada a la Reconstrucció d'edificis col·lectius residencials, amb la participació dels arquitectes Mercè Majoral, Misé Coll, Pep Gorgot, Maria Mercè Oriol, Eugènia Poch i Miquel Poch. La sessió de cloenda estarà dedicada als espais d'activitat, equipaments i oficines (8 d’abril) amb Jordi Pigem, Marta Matamala, Maria Mercè Oriol i Rosa Cullell.

Aquesta activitat és possible gràcies a les empreses: Jung, com a patrocinador principal; Compac, iGuzzini, Itisa i Technal, com a patrocinadors, i Arcadi Pla SA, Arquia, Ascensors Serra, Boffi – De Padova, Brancós Ceramics, HNA – Germandat Nacional d’Arquitectes, IRSAP, Plantalech, Tendències Girona, Terreal i Vidresif, com a col·laboradors. I La Comarca d'Olot, el Diari de Girona, l'Empordà, l'Hora Nova, El Punt Avui i Televisió de Girona són els mitjans de comunicació oficials.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit