L’Espluga inicia un projecte d’anàlisi del comerç i reactivació econòmica

Està previst que finalitzi al febrer de 2021 i inclou un estudi de camp, una enquesta a la ciutadania, anàlisi de dades i mapeig de serveis i un cens de locals buits

Des de les regidories de comerç i promoció econòmica de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí s’està treballant juntament amb la Unió de Botigues i Empreses, els agents econòmics del municipi i la consultoria espluguina Blau Advisors en un estudi sobre el comerç a la població. Aquest porta per nom; “Anàlisi de la situació del comerç i empreses locals, propostes de reactivació i cens del locals d’activitats econòmiques”. L’estudi s’ha iniciat amb diverses reunions de treball durant el mes d’octubre i està previst que finalitzi al febrer de 2021. Els objectius principals de l’anàlisi són:

·       Realitzar un estudi sobre la situació actual del comerç, un mapeig de la situació del parc de locals comercials, actius i inactius o buits. Detectant la potencialitat segons ubicació respecte als punts comercials actuals i serveis municipals.

·       Definir criteris i recollir informació mitjançant la participació d’agents econòmics del municipi, associacions, sectors comercials i turístics i ciutadania.

·       Obtenir un conjunt de propostes i accions a implementar per treballar estratègies i redactar el pla d’impuls del comerç i empreses locals, per millorar les accions de dinamització i impuls comercial.

Aquest projecte compta amb diverses fases i la implicació de diferents agents, amb una part d’estudi de camp que inclou diverses reunions participatives amb comerciants, també amb restauradors i empreses vinculades al sector turístic. Així com la participació tècnica d’organismes comarcals, provincials i nacionals que donen suport al projecte. En aquestes primeres fases també s’ha treballat la de forma transversal la participació amb representants polítics municipals de diverses àrees que poden tenir incidència en l’àmbit de l’estudi, com son serveis municipals, turisme, mobilitat, habitatge, turisme i sostenibilitat.

L’estudi també inclou una part d’enquesta participativa a la ciutadania, aquesta es farà en format digital, durant la segona quinzena de novembre per tal de conèixer i tenir més informació sobre els hàbits de consum de la ciutadania espluguina i també la seva visió en vers el comerç local.

Un cop finalitzat l’estudi s’extrauran les conclusions i diagnosi per a dissenyar el pla d’impuls del comerç local i empreses del municipi. Una eina clau, que es preveu treballar durant el 2021, per a potenciar la dinamització i impuls de les empreses locals. Aquesta proposta és un dels punts del programa electoral en matèria de comerç de l’actual equip de govern de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí i que tal com el regidor de comerç, Enric Mercadé, va avançar al mes de juny, aquest és un dels projectes que es comprometia a iniciar aquest procés abans de finals del 2020.