L’Espluga de Francolí inicia la redacció del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible

Des de la regidoria de Mobilitat i Urbanisme de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, s’ha iniciat l’elaboració del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, encarregat a l’empresa DOYMO. La redacció d’aquest document té com a objectiu ordenar el trànsit i l’aparcament, pacificar l’espai públic, detectar i solucionar els punts negres pel que fa a circulació, replantejar la zona blana, millorar la connectivitat, etc.

Les primeres tasques que s’han realitzat ha estat la recollida de dades per a conèixer la situació actual. L’Ajuntament ha recopilat diferents dades, com ara els punts amb més accidentalitat, estadístiques sobre incompliments del reglament de circulació, ubicació dels guals, les característiques dels vehicles del municipi, entre d’altres. Aquestes dades serviran per fer una diagnosi inicial i començar a esbossar les actuacions que s’executaran a curt, a mig o a llarg termini, segons cada proposta.

Durant els últims dies, també s’han recollit dades de circulació de les vies principals del nucli urbà, així com dades de velocitats de circulació dels vehicles en els punts més conflictius. Aquestes dades seran d’utilitat per a planificar les propostes.

L’inici de la part participativa de la redacció del PMUS ha estat una jornada participada per les direccions dels centres escolars i a les famílies, amb l’objectiu de conèixer la realitat de la mobilitat en els entorns dels diferents centres escolars (llars d’infants, escoles, institut i escola de música) i trobar solucions per a millorar la mobilitat, la seguretat i la circulació de vehicles i vianants per arribar o tornar dels centres educatius. Des de la regidoria d’Educació i de Participació Ciutadana s’aposta per a fer partícips tots els agents educatius en la proposta de crear una ruta escolar segura i sostenible. També es tindrà en compte l’opinió dels i les alumnes dels centres educatius.

Properament es crearà una enquesta per a valorar la mobilitat actual del municipi, plantejar propostes i valorar quin seria el model a seguir: prioritzar els vehicles, prioritzar els i les vianants o bé fer compatible els dos usos pacificant els espais. Més endavant es començarà a treballar amb el teixit comercial i veïnal per repensar l’oferta d’aparcament i la zona blava.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Vilalta demana concentrar el vot a ERC per garantir una millor Catalunya

La cap de llista per la demarcació de Lleida, Marta Vilalta, ha participat avui en…

7 hores fa

ERC aposta per la descarbonització i la transició verda com a prioritats al Camp de Tarragona

La descarbonització és l’objectiu que Esquerra Republicana té en el seu punt de mira quan…

7 hores fa

Obren un judici oral contra Rubiales pel petó a Jenni Hermoso

El jutge de l'Audiència Nacional Francisco de Jorge ha acordat l'obertura de judici oral contra…

7 hores fa

Puigdemont crida a la mobilització de l’independentisme per guanyar el 12-M

Carles Puigdemont assegura que poden guanyar les eleccions del 12-M i per això fa una…

7 hores fa

Barcelona se situa entre les deu ciutats més resilients del món

L’informe 2023 de l’Observatori  de Barcelona, una iniciativa promoguda per l’Ajuntament i la Cambra de…

7 hores fa

Albiach reivindica els comuns com a “única opció segura” per a un govern d’esquerres

La candidata de Comuns Sumar a presidenta de la Generalitat, Jéssica Albiach, ha demanat el…

8 hores fa

Esta web utiliza cookies.