El VilaFrik torna a Viladecans: manga, anime i k-pop amb més de 80 expositors, tallers i concerts

La segona edició del certamen reunirà manga, anime, còmic, cosplay i k-pop al Cúbic i a la plaça de la Mediterrània, amb entrada des de 4 euros i activitats gratuïtes per a famílies

30 de setembre de 2026 a les 16:51h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

L’alcaldessa Olga Morales inaugurarà la segona edició del Festival VilaFrik divendres 2 d’octubre a les 17.00 hores al Cúbic, en una cita que s’allargarà fins diumenge dia 4 i que reunirà aficionats i professionals del manga, l’anime, el còmic, el cosplay i el k-pop.

El festival tindrà com a escenari principal l’edifici firal del Cúbic i, a més, incorporarà una carpa de 800 m2 a la plaça de la Mediterrània, mentre que l’espai interior del recinte suma 1.200 metres quadrats d’exposició.

En total, hi participaran més de 80 expositors amb proposta comercial i cultural vinculada al que l’organitzador, José Antonio Santiago, defineix com “el millor del món friki, no només de Barcelona, sinó de tot Espanya”.

Un programa amb edició, il·lustració, música i activitats en directe

VilaFrik es presenta com un esdeveniment de format ampli, pensat per combinar l’edició i la il·lustració amb el ball, la música i les activitats de participació, amb tallers, propostes familiars i concerts en directe durant tot el cap de setmana. Segons Santiago, l’oferta reunirà “el millor del món friki, vingut des de Barcelona, Madrid, Tenerife, Gran Canària, Mallorca i tots els racons de la geografia espanyola”.

Un festival on el cosplay també és protagonista
Un festival on el cosplay també és protagonista

L’organitzador ha remarcat també que totes les activitats del festival estan connectades i que “el món del còmic i el cosplay o el k-pop són aficions que comparteix molta gent, no necessàriament jove; el festival està pensat per a les famílies”. En aquesta edició, el certamen incorpora més artistes nacionals i internacionals, així com tallers, un concurs de cosplay i una exhibició de k-pop, entre altres propostes.

Artistes convidats i propostes especials

La programació inclourà la participació de @patrice_murciano, artista internacional procedent de França i present per primer cop a Espanya; @ssanpitopato, influencer del sector amb 1,1 milions de seguidors; @hachedub, doblador professional; @enmediodelmedievo, creador de websèrie; @secanlock, influencer i creador de contingut; @brillodegemma, influencer i creadora de contingut; @innovart19, artista i creador de figures, i @toytsh, artista creador d’imatges fotogràfiques.

A més, hi haurà artistes de k-pop, Idol —tipus d'artista d'entreteniment que ha aconseguit fama en gran part gràcies a la seva aparença, atractiu o personalitat— i diferents presentacions, entre les quals una de furry fandom, subcultura basada en el gust pels animals antropomòrfics i en el contingut que gira al voltant d’aquests.

Horaris, preus i venda d’entrades

El festival obrirà divendres de 17.00 a 20.00 hores i dissabte i diumenge de 10.00 a 20.00 hores. L’entrada costarà 4 euros divendres i 9 euros per accedir-hi dissabte o diumenge, mentre que l’accés serà gratuït per als menors de 10 anys.

El programa inclourà també activitats gratuïtes per a les famílies i una zona de food trucks d’accés lliure a la plaça de la Mediterrània. Les entrades es poden comprar a través del web www.vilafrik.com o bé el mateix dia a taquilla.

Sobre l'autor
Diseño sin título (1)
Laura Castaño Martín
Veure biografia
El més llegit