Viladecans homenatjarà Diego Fernández en el 17è Concurs Estatal de Pintura Ràpida

Els participants podran segellar fins a dues obres, preferiblement sobre llenç, tot i que només podran concursar amb una

01 de setembre de 2026 a les 10:07h

La dissetena edició del Concurs Estatal de Pintura Ràpida Ciutat de Viladecans homenatjarà enguany Diego Fernández Pérez, president i fundador de la Fundación Espejo, que va morir accidentalment el passat 12 de febrer. El certamen se celebrarà aquest dissabte 5 de setembre, en el marc de la Festa Major de Viladecans.

El concurs està organitzat per l’Associació d’Arts i Oficis i la Fundación Espejo i està obert a totes les persones majors d’edat que resideixin a Espanya. La temàtica serà ‘Ciutat de Viladecans’, amb la possibilitat de representar qualsevol espai del municipi, tant urbà com natural.

Inscripcions i horaris del concurs

Les inscripcions es podran formalitzar de 9 a 10 del matí a l’Ateneu de Cultura Popular Can Batllori, al carrer Ernest Lluch, 12 bis. El mateix equipament serà el punt de lliurament de les obres, amb el tancament del concurs previst a les 14 hores.

El veredicte es farà públic a les 17 hores, després de la deliberació del jurat, format per tres persones vinculades al món de l’art.

Els participants podran segellar fins a dues obres, preferiblement sobre llenç, tot i que només podran concursar amb una. Les pintures hauran de representar de manera inequívoca l’edifici, carrer o espai natural escollit i no podran portar cap signatura.

Les obres hauran de tenir unes dimensions mínimes de 40 x 60 centímetres i màximes de 40F (100 x 81 centímetres). La tècnica pictòrica serà lliure i cada participant haurà d’aportar el seu propi material.

Quatre premis i 2.000 euros en metàl·lic

El concurs repartirà enguany 2.000 euros en premis, que aniran a càrrec de l’Ajuntament de Viladecans:

  • Primer premi: 800 euros

  • Segon premi: 600 euros

  • Tercer premi: 400 euros

  • Premi al pintor local: 200 euros

Els guanyadors hauran de recollir personalment els premis. El jurat no podrà declarar cap premi desert i el seu veredicte serà inapel·lable.

A més, els guanyadors del primer premi i del premi a pintor local no podran optar al mateix guardó en l’edició de l’any vinent.

Un homenatge a Diego Fernández

Aquesta edició tindrà un component especialment emotiu per la mort de Diego Fernández Pérez, de 67 anys, nascut a Aldeanueva de la Vera (Càceres) i mort accidentalment a Viladecans el 12 de febrer.

Fernández va ser president de la Fundación Espejo, entitat cultural que va crear l’any 2004 juntament amb José Luis Bravo. Durant més de dues dècades, va estar vinculat a nombroses iniciatives culturals de la ciutat.

La fundació ha impulsat certàmens literaris i de pintura, presentacions de llibres, exposicions artístiques, recitals de poesia i diversos actes culturals, contribuint a dinamitzar la vida cultural de Viladecans.

Amb aquesta dissetena edició del concurs, l’organització vol mantenir viu el record de Fernández i reconèixer la seva contribució a la cultura local.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara