Viladecans demana a la població que avisi d’incidències amb la nova app

Avatar photo

L'Ajuntament busca detectar més ràpidament aquests problemes a la via pública i agilitzar la possible resolució

L’Ajuntament de Viladecans estrena avui Viladecans&Tu, una nova aplicació per a mòbils que incorpora el servei “Viladecans Soluciona”, una eina de comunicació de fàcil accés perquè la ciutadania pugui alertar als serveis municipals d’incidències o desperfectes que es trobi a la via pública.

D’aquesta manera, l’Ajuntament busca detectar més ràpidament aquests problemes i agilitzar la possible resolució.

A través d’aquest nou servei qualsevol persona podrà informar de manera senzilla d’una incidència o problema a l’espai públic: des d’un banc o senyal trencats fins a un fanal sense llum, passant per uns trastos que dificulten la circulació per la vorera o una plaga de vespes en un parc.

Queden exclosos aquells casos que requereixin els serveis d’emergència com ara la Policia, els Bombers o les ambulàncies.

Tampoc no se’n pot utilitzar per proposar millores o canvis a l’espai públic, que s’han de canalitzar a través dels mitjans habituals: una instància (ja sigui en línia, a través de la Seu Electrònica, o presencial a Viladecans Informació), o bé a través de la visita a les Oficines de Districte.

“Aquesta mesura suposa un pas endavant tant per a la millora dels serveis públics com en la nostra relació amb la ciutadania”, destaca Joana Sánchez, la tinenta d’alcalde responsable de la innovació i la digitalització municipal.

Sánchez explica que l’eina, desenvolupada amb l’empresa Gecor, “no és un canal d’avís simple, sinó un instrument de gestió interna que permet simplificar el procés de tramitació de les actuacions per agilitzar-les, i també controlar-ne l’evolució no només per part de l’Ajuntament, sinó també de la mateixa ciutadania, de manera que reforcem la nostra transparència”.

Viladecans&Tu

El funcionament de Viladecans Soluciona és senzill: només cal accedir a l’app Viladecans&Tu, seleccionar el servei i crear una alta d’incidència, adjuntant dues fotografies (una general i una altra de detall) i escollint la tipologia de problema perquè arribi al departament municipal responsable de la valoració. La mateixa aplicació geolocalitza automàticament la ubicació.

Prèviament, cada usuari s’ha de donar d’alta en el servei, incorporant una única vegada les dades personals (nom i cognoms, DNI, número de telèfon i adreça electrònica), així com una contrasenya d’accés.

El registre permet que la comunicació dels avisos sigui molt àgil, i també que cada persona pugui fer un seguiment de l’estat de les tramitacions fins a la resolució, que també li serà notificada.

A Viladecans hi ha més de seixanta places i parcs i més de 120 quilòmetres de carrers. En aquest ampli espai públic es generen incidències –malgrat el seu manteniment permanent–, ja sigui per ús ciutadà, incivisme, avaries o condicions climatològiques o naturals.

Facilita les gestions municipals

La nova aplicació Viladecans&Tu permet també la sol·licitud de cita prèvia per realitzar gestions presencials a les oficines d’atenció municipal, així com l’accés a la Carpeta Ciutadana, l’espai virtual personal on la ciutadania pot consultar la informació tributària o l’estat de les tramitacions de l’Ajuntament o descarregar-hi el certificat d’empadronament.

A més, la nova aplicació disposa d’espais informatius (notícies, agenda, avisos o el temps), així com un directori de serveis públics, un llistat d’espais destacats de la ciutat i un apartat amb recursos lúdics, com ara rutes pel terme municipal.

L’Ajuntament també preveu incorporar en els pròxims mesos en aquesta aplicació mòbil altres prestacions relacionades amb el transport públic i la mobilitat, la informació de la platja a temps real i la reserva de plaça en alguns serveis municipals, com el nou Espai Concilia, un servei de cura infantil que afavoreix la conciliació familiar.

Així mateix, està previst incloure més endavant la tramitació electrònica per a aquelles gestions que ja es poden realitzar de manera no presencial a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Èxit de participació a la 1a Festa de la Infància de Mollet del Vallès

Notícia següent

Més de 40 parades formen part del 3r Mercat de segona mà del Morell

Notícies relacionades